Między innymi za podszywanie się pod innego operatora i wprowadzaniu tym klientów w błąd, inna firma Telefonia Polska Razem na początku tego roku została ukarana karą dwóch milionów złotych. Teraz pod lupą UOKiK za podobne działania znalazła się Twoja Telekomunikacja.

Oprócz podszywania się, zarzuty dotyczą jeszcze braku informacji o faktycznej wysokości opłat abonamentowych, utrudnianiu odstąpienia od umowy, niedoręczaniu wszystkich dokumentów po podpisaniu umowy oraz nieuprawnionym żądaniu opłat za niezmówione usługi dodatkowe są stosowane w praktyce.
Ofiarami padały przede wszystkim osoby starsze, którym konsultantom udawało się wmówić, że dzwoni ich dotychczasowy operator. Podobną praktykę stosowała Telefonia Polska Razem.
Marek Niechciał, prezes UOKiK:
Na Twoją Telekomunikację spływa wiele skarg od klientów, jak i sygnałów od rzeczników konsumentów z całej Polski. Wiemy o niemal 450 osobach pokrzywdzonych przez Twoją Telekomunikację. Sprawdzamy wzorce umów i przyglądamy się sposobowi działania tego operatora. Praktyki spółki mogą być sprzeczne z prawem, a przede wszystkim mogą realnie szkodzić konsumentom. W większości sprzedawcy kierowali ofertę do osób starszych, którzy podpisywali niekorzystne dla siebie umowy.
Czytaj dalej poniżej
Jeśli w wyniku postępowania zarzuty się potwierdzą UOKIK może nałożyć na firmę karę w wysokości 10 proc. obrotu z roku poprzedniego, zakazania stosowanych praktyk oraz usunięcie ich skutków.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu