5

Twitter przejmuje platformę reklamową i dodaje funkcję One-Click Subscription

O Twitterze pisaliśmy na AntyWebie już nie raz – nic dziwnego, wszak to jeden z gigantów web2.0. Co nowego w najpopularniejszym serwisie mikroblogowym na świecie? Twitter uruchomił funkcję One-Click Subscription, dzięki której za pomocą jednego kliknięcia przycisku na wybranej stronie, będziemy mogli zacząć obserwować dany profil w serwisie. Oprócz tego ReadWriteWeb donosi, że Twitter przejął […]

O Twitterze pisaliśmy na AntyWebie już nie raz – nic dziwnego, wszak to jeden z gigantów web2.0. Co nowego w najpopularniejszym serwisie mikroblogowym na świecie? Twitter uruchomił funkcję One-Click Subscription, dzięki której za pomocą jednego kliknięcia przycisku na wybranej stronie, będziemy mogli zacząć obserwować dany profil w serwisie. Oprócz tego ReadWriteWeb donosi, że Twitter przejął platformę reklamową adgrok.

Do tej pory znaną praktyką było umieszcznie wszelakiej maści przycisków w stylu „Follow me”, które przenosiły internautę na dany profil na Twitterze. Teraz obserwowanie wybranej osoby czy marki będzie możliwe za pomocą jednego kliknięcia, niczym Facebookowe „lubię to”. Oficjalna premiera nowej funkcji serwisu została zaaranżowana wraz z partnerami w liczbie ponad pięćdziesięciu, którzy wdrożyli i uruchomili przyciski „Follow” tego samego dnia.

Przycisk można utworzyć za pomocą wygodnego kreatora.

Drugi ciekawy nius dotyczący Twittera to przejęcie AdGroka, o czym startup napisał na swoim blogu. Serwis ten ma za zadanie pomagać klientom biznesowym zarządzać Google Adwords. W tym celu stworzonych zostało kilka prostych w obsłudze narzędzi, które nie tylko ułatwiają zarządzanie, ale też pomagają zwiększyć wydajność tej formy reklamy przy jednoczesnych oszczędnościach.

Narzędzia zbudowane przez AdGroka pomogą Twitterowi zmonetyzować Promoted Tweets oraz inne tego typu przedsięwzięcia. Matthew McEachen, współtwórca AdGroka tak skomentował przejęcie:

When Twitter approached us and asked if we’d be interested in working on their monetization platform, we realized that this was a once-in-a-lifetime opportunity that we just couldn’t pass up. The fact that the Twitter team is both smart and user-focused only made our decision easier.

Startup porzuca jednak dotychczasowych klientów, informując w poście na blogu, że uiszczone za abonament opłaty zostaną zwrócone, a dokładnie 30 czerwca zostaną usunięte wszystkie powiązania klientów z kontami Google, jak i same serwery AdGroka zostaną wyłączone. Jak widać, nie zawsze startup musi splajtować by stał się nieosiągalny.