0

Twitter przejął BackType – tworzy własną platformę reklamową?

Największy serwis mikroblogowy na świecie ponownie wyruszył na zakupy. Po wcześniejszym przejęciu takich podmiotów jak AdGork czy TweetDeck, tym razem kupił BackType. Jest to narzędzie analityczne, którego jedną z funkcji jest BackTweet, czyli usługa pozwalająca śledzić zasięg wybranych wpisów na Twitterze. Do tej pory była to jedna z usług startupu, od teraz będzie jedyną rozwijaną […]

Największy serwis mikroblogowy na świecie ponownie wyruszył na zakupy. Po wcześniejszym przejęciu takich podmiotów jak AdGork czy TweetDeck, tym razem kupił BackType. Jest to narzędzie analityczne, którego jedną z funkcji jest BackTweet, czyli usługa pozwalająca śledzić zasięg wybranych wpisów na Twitterze. Do tej pory była to jedna z usług startupu, od teraz będzie jedyną rozwijaną przez BackType ze względu na decyzję Twittera, który ma zamiar zamknąć rejestrację nowych użytkowników narzędzia, a dodatkowo usunąć API. To nie pierwszy raz kiedy przejęte przez giganta narzędzie zostaje wchłonięte do wewnątrz ekosystemu i przestaje być osiągalne w dotychczasowy sposób, bo taką samą historię miał np. AdGrok.

Obecni użytkownicy będą mieli możliwość korzystać z narzędzia BackTweets, jednak pozostałe usługi BackType zostaną porzucone i cała para pójdzie właśnie w owe narzędzie, na którym szczególnie zależy Twitterowi. Nic dziwnego, że gigant mikroblogów nie porzucił dotychczasowego grona klientów narzędzia, bo są to sami giganci – The New York Times, AOL, Microsoft, Bitly, HubSpot, SlideShare i inni. Warto także wspomnieć, że do tej pory BackType uzyskało finansowanie rzędu 1,32 miliona dolarów.

Twitter buduje najprawdopodobniej swój własny pakiet narzędzi, w oparciu o który powstanie platforma reklamowa. Nic dziwnego – w końcu chce zmonetyzować swoje usługi. Podobny los co BackType spotkał np. AdGroka, który po przejęciu stał się niedostępny dla dotychczasowych użytkowników, porzucono pozostałe narzędzia startupu i cała para poszła w rozwój narzędzi dla Twittera.