Polska

Jakie telewizory Polacy kupują najczęściej?

Jakub Szczęsny
Jakie telewizory Polacy kupują najczęściej?
5

Zakup telewizora to na ogół poważna decyzja - w końcu kupujemy sprzęt na kilka lat, którego nie wymienimy tak szybko i łatwo jak smartfona. Musi to być zatem wybór przemyślany. Szczególnie, że dostępne na rynku urządzenia różnią się w wielu aspektach - technologią wyświetlania, oprogramowaniem, dostępnymi aplikacjami czy chociażby pilotami. Na jaką markę najczęściej stawiają polscy klienci?

Aż 25 proc. rynku telewizorów w Polsce należy do Samsunga. Firma notuje dobre wyniki również w ujęciu globalnym, gdzie ma 30 proc. udziałów. To najlepszy wynik od 6 lat. Duże inwestycje w QLED-y oraz matryce 4K i 8K, jak widać, opłaciły się. Trudno jednak pominąć też drugą stronę medalu - świetny, szybki i dopracowany software. To wszystko procentuje i sprawia, że klienci są zadowoleni z Samsunga. Jak podaje firma badawcza ARC Rynek i Opinia, która przeprowadziła ankietę na zlecenie firmy Samsung, telewizor tej marki poleciłoby aż 67 proc. Polaków z grupy wiekowej 18-65 lat.

Telewizja to już od dawna nie tylko dostęp do setki kanałów

Seria QLED (telewizory LCD z warstw kropek kwantowych) to już pięć serii 4K: Q90, Q85, Q80, Q70 i Q60 oraz 8K: Q950 z ekranami od 43 do 98 cali. Samsung tym razem trafia w różne półki cenowe oraz różne potrzeby konsumentów. Ponadto Samsung wdrożył do swoich urządzeń mechanizmy oparte o sztuczną inteligencję. Poprawia ona jakość obrazu w czasie rzeczywistym - rozpoznając treści odtwarzane z internetu, konsoli do gier, a nawet te tworzone za pomocą urządzeń mobilnych i gromadzone w domowych biblioteczkach.

Czytaj także: Wielka, ogromna reklama w YouTube... na telewizorze

Choć każdy z producentów telewizorów ma dużo do zaoferowania, to Samsung póki co cieszy się nad Wisłą największą popularnością i zadowoleniem wśród klientów. To duży sukces, biorąc pod uwagę duże zmiany, jeśli chodzi o preferencje odbiorców. Od kilku lat obserwuje się bowiem odejście od telewizji linearnej na rzecz platform VOD, YouTube'a itp. Telewizor przyjmuje zatem zupełnie inną rolę w domu i musi oferować o wiele więcej niż tylko możliwość przełączania kanałów i uruchamiania prostych aplikacji. Nigdy wcześniej nie było to tak istotne. I to sprawia, że warto przyglądać się nowościom w tym segmencie, bo prawdopodobnie z każdym rokiem będziemy ich widzieć coraz więcej.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu