Sporo jest firm, które rodzą się w Polsce, ale ostatecznie wybierają zupełnie inny rynek niż rodzimy i pieniędzy oraz sukcesów szukają za granicą. Tagvenue jest właśnie jedną z takich firm. O ile pomysł zrodził się nad Wisłą, tak produkt jest oferowany głównie w Wielkiej Brytanii, gdzie pokochało go wielu obywateli tego kraju.
Zapoznając się z tym projektem sam mam wrażenie, że jest to dobry pomysł na biznes. Z pewnych powodów produkt nie został wprowadzony do Polski - być może nie zagwarantowałoby takich sukcesów jak za granicą. Czym zajmuje się Tagvenue? Załóżmy, że chcecie zorganizować imprezę i potrzebujecie do tego celu lokalu. Dajmy na to macie w planach chrzciny lub ślub, ale trudno jest znaleźć odpowiednią dla tego przedsięwzięcia lokalizację. Tagvenue jest wyszukiwarką takich miejsc, która dodatkowo pozwala na szybką, internetową rezerwację konkretnego miejsca. Jak chwali się samo Tagvenue, często są to na co dzień niedostępne obiekty: np. pałace, zamki lub prywatne posiadłości.
Sam doskonale wiem jak trudne jest poszukiwanie lokalu - w planach mam ślub i niestety, ale znalezienie odpowiedniego miejsca często wymaga od nas mnóstwa czasu. Trudno jest wstrzelić się z terminami, różnie jest z wymaganiami dotyczącymi technikaliów samej imprezy - to przeogromna akcja logistyczna, w której Tagvenue mogłoby mi się przydać, gdyby tylko było dostępne w Polsce.
Dlaczego Wielka Brytania? Kluczem do odpowiedzi na to pytanie są założyciele firmy
Artur oraz Maks z Tegvenue poznali się na studiach w Uniwersytecie w Lancaster. Zaczęło się od potrzeby - Maks szukając dobrego miejsca na zorganizowanie imprezy dla pracowników londyńskiej giełdy zauważył, że nie ma dobrego produktu, który działałby jak wyszukiwarka hoteli - z tym, że właśnie w kontekście lokali do wynajęcia na imprezy. Razem z Arturem postanowili stworzyć własne narzędzie, które nie tylko odpowie na napotkany problem, ale również będzie w stanie dobrze zarobić. Udało się - jako, że brytyjski rynek obydwu Panom był dobrze znany, Tagvenue dobrze się przyjęło.
W połowie 2016 roku Tagvenue oferowało już kilkadziesiąt ciekawych lokalizacji w Londynie. Po dwóch latach od tego momentu w bazie znajduje się już 5000 takich miejsc, a firma rozrosła się do 20 osób. Wszystko odbywa się w Krakowie.
Inteligentny algorytm zmiótł konkurencję
W tym momencie Tagvenue jest największym dostawcą tego typu usług w Wielkiej Brytanii. Nie oznacza to jednak, że konkurencji nie było: udało się ją jednak pokonać dzięki inteligentnemu algorytmowi, który wspomaga wyszukiwanie odpowiednich dla nas lokalizacji. W tym momencie Tagvenue ma najwięcej klientów oraz ruchu na stronie - to zaś przekłada się na spore przychody. Warto wspomnieć, że wśród klientów firmy znajdują się takie marki jak Apple, VISA, Amazon oraz BBC.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu