halo 4 cortana
6

Sztuczna inteligencja jest graczem idealnym. To udowodnił Microsoft

Sztuczna inteligencja bije ludzi na głowę w szybkości reakcji oraz przewidywaniu kolejnych ruchów - swoich oraz przeciwnika. To czyni ją potencjalnie graczem idealnym, czyli takim, który osiągnie maksymalny wynik minimalnym nakładem sił. Microsoft udowodnił, że sztuczna inteligencja będzie w stanie osiągnąć najwyższy możliwy wynik w grze, co dla człowieka jest praktycznie niemożliwe.

Przejęty przez Microsoft startup Maluuba (zajmujący się głównie szeroko pojętą obecnie sztuczną inteligencją) dokonał coś, czego nie byłby w stanie zrobić praktycznie żaden człowiek. W grze na Atari 2600, Ms. Pac-Man udało się specjalnie dostosowanej AI osiągnąć najwyższy możliwy wynik: 999 990 punktów. Wykorzystano tutaj metodę uczenia przez wzmacnianie – agent otrzymywał nagrodę za poprawnie wykonane zadania, natomiast „karano” go, gdy postępował nieprawidłowo względem procedury. Po czasie udało się tak dostosować maszynę, że ta wykonywała już wszystkie operacje zgodnie z pierwotnym założeniem – czyli uzyskała najwyższą możliwą ilość punktów w grze.

sztuczna inteligencja microsoft

Według badaczy, trenowanie sztucznych inteligencji w grach jest korzystne z punktu widzenia tej dziedziny. Gry bowiem są budowane tak, by korzystać z typowo ludzkich możliwości w trakcie ich przechodzenia. Przystosowywanie maszyn do operowania w sztucznym środowisku, gdzie decyzje zaważają na powodzeniu całego przedsięwzięcia może pomóc w rozwiązywaniu bardziej złożonych problemów, niekoniecznie dotyczących gier, ale na przykład funkcjonowania przedsiębiorstw, budowania relacji z klientami. Sztuczna inteligencja miałaby ingerować jeszcze bardziej w nasze decyzje, podsuwając nam lepsze rozwiązania typowych problemów.