Moje przemyślenia

Statystyki w czasie rzeczywistym na Facebooku już dostępne. Co oferują?

MK
Marcin Kamiński
6

Pod koniec lutego na specjalnej konferencji dla specjalistów od marketingu zapowiedziano, że na Facebooku pojawią się statystyki aktualizowane w czasie rzeczywistym. I stało się! Serwis społecznościowy udostępnił administratorom fanpage’y dokładne statystyki, które samoczynnie aktualizują się co 5 d...

Pod koniec lutego na specjalnej konferencji dla specjalistów od marketingu zapowiedziano, że na Facebooku pojawią się statystyki aktualizowane w czasie rzeczywistym. I stało się! Serwis społecznościowy udostępnił administratorom fanpage’y dokładne statystyki, które samoczynnie aktualizują się co 5 do 10 minut. Większość ze statystyk dotyczy wpisów umieszczanych na stronach. Przyjrzymy się im dokładniej.

W chwili pisania tego tekstu statystyki w angielskojęzycznej wersji Facebooka są już dostępne i aktualizowane na bieżąco. Tuż przed publikacją uruchomiono także podgląd statystyk na żywo w języku polskim – dowód w postaci screena poniżej.

Aktualizowane co 5 do 10 minut statystyki to niezbędne narzędzie każdego administratora stron na Facebooku. To właśnie dzięki nim dowiecie się, które z publikowanych postów przyjmują się najlepiej, a jaki typ wiadomości użytkownicy określają jako negatywne. Za sprawą aktualizacji danych niemal na żywo określenie powodzenia wpisu odbywać będzie się mogło niewiele po jego publikacji, bez konieczności czekania przez kolejne długie godziny w celu pojawienia się statystyk, jak to miało miejsce do tej pory.

  • Page storytellers: liczba ludzi dzielących się wpisem z Twojej strony
  • Post stories: Liczba historii wygenerowanych wokół Twojego wpisu na stronie
  • Post stories by action type: Liczba historii wygenerowanych wokół Twojego wpisu na stronie poprzez akcję (lubię to, komentarz, udostępnienie)
  • Post storytellers: Liczba unikalnych osob tworzących historie o Twoim wpisie na stronie
  • Post storytellers by action type: Liczba unikalnych osob tworzących historie o Twoim wpisie na stronie (lubię to, komentarz, udostępnienie)
  • Post impressions: Liczba odwiedzin Twojej strony
  • Post impressions unique: Liczba osób które widziały Twoj wpis na stronie
  • Post impressions paid: Liczba osób które widziały Twój wpis na stronie w reklamie lub artykułach sponsorowanych
  • Post impressions paid unique: Liczba unikalnych osób które widziały Twój wpis na stronie w reklamie lub artykułach sponsorowanych
  • Post impressions organic: Liczba odsłon Twojego wpisu na stronie ze źródeł organicznych (tablica, ticker)
  • Post impressions organic unique: Liczba unikalnych odsłon Twojego wpisu na stronie ze źródeł organicznych (tablica, ticker)
  • Post impressions viral: Liczba odsłon Twojego wpisu na stronie generowanych przez znajomych
  • Post impressions viral unique: Liczba unikalnych odsłon Twojego wpisu na stronie generowanych przez znajomych
  • Post impressions by story type: Liczba odsłon Twojego wpisu na stronie poprzez udostępnienie przez znajomego (np. komentarz)
  • Post impressions by story type unique: Liczba unikalnych odsłon Twojego wpisu na stronie poprzez udostępnienie przez znajomego (np. komentarz)
  • Post consumptions: Liczba kliknięć w Twój wpis na stronie bez udostępniania
  • Post consumptions unique: Liczba unikalnych kliknięć w Twój wpis na stronie bez udostępniania
  • Post consumptions by type: Liczba kliknięć w Twój wpis na stronie bez udostępniania wg. Akcji (oglądanie foto, wideo, klikniecie linka)
  • Post consumptions by type unique: Liczba unikalnych kliknięć w Twój wpis na stronie bez udostępniania wg. Akcji (oglądanie foto, wideo, klikniecie linka)
  • Post engaged users: Liczba osób, które kliknięły gdziekolwiek w Twój wpis na stronie
  • Post negative feedback: Liczba osób, które negatywnie myślą o Twoim wpisie na stronie (np. ukrycie go)
  • Post negative feedback unique: Liczba unikalnych osób, które negatywnie myślą o Twoim wpisie na stronie (np. ukrycie go)
  • Post negative feedback by type: Liczba osób, które negatywnie myślą o Twoim wpisie na stronie, wg. typu (np. ukrycie, zgłoszenie jako spam)
  • Post negative feedback by type unique: Liczba unikalnych osób, które negatywnie myślą o Twoim wpisie na stronie, wg. typu (np. ukrycie, zgłoszenie jako spam)

Pytanie do administratorów stron na Facebooku - czy nowe statystyki na żywo będą dla Was przydatne? Jakich danych nadal brakuje Wam do prawidłowej oceny działań w serwisie społecznościowym? Czekamy na komentarze.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Więcej na tematy:

Facebook