0

Sprzedaż smartphonów od HTC rośnie w oczach, a firma jest już w pierwszej czwórce producentów

Założona w 1997 roku tajwańska firma HTC od lat walczy na trudnym rynku smartphonów i coraz lepiej sobie na nim radzi. Sukcesu tej marki dopatrywać można się w wielu czynnikach, jednak bez wątpienia wprowadzenie w 2009 roku Androida oraz produkowanie stosunkowo tanich smartphonów przyczyniło się do prawdziwiej ekspansji HTC w ostatnich kilku latach. Teraz firma […]

Założona w 1997 roku tajwańska firma HTC od lat walczy na trudnym rynku smartphonów i coraz lepiej sobie na nim radzi. Sukcesu tej marki dopatrywać można się w wielu czynnikach, jednak bez wątpienia wprowadzenie w 2009 roku Androida oraz produkowanie stosunkowo tanich smartphonów przyczyniło się do prawdziwiej ekspansji HTC w ostatnich kilku latach. Teraz firma zbiera żniwa swojej polityki, co pokazują ostatnie wyniki sprzedaży.

Niedawno HTC pochwaliło się wynikami za 3 kwartał tego roku i obiektywnie należy zaznaczyć, że robią one wrażenie. Firma sprzedała we wzmiankowanym okresie ponad 13 milionów smartphonów, o 93% więcej, niż rok wcześniej i o 9% więcej niż w drugim kwartale.

Najlepiej HTC powodzi się w… Chinach. Firma sprzedała tam aż 9 razy więcej nowoczesnych telefonów niż rok wcześniej, zaś ich smartphone Wildfire, który również w Polsce cieszy się sporą popularnością, stał się jednym z najlepiej sprzedających się produktów tej firmy na tamtejszym rynku.

Jak zwykle należy wziąć poprawkę na fakt, że HTC pod hasłem sprzedaż rozumie „shipments”, a więc ilość towaru dostarczoną na rynek, niekoniecznie sprzedaną. Niemniej jednak wyraźny wzrost tak liczonej sprzedaży jasno wskazuje, że marka ta jest dobrze przyjmowana przez klientów i ze zbytem nie ma większego problemu.

Warto również zauważyć rosnący udział HTC w rynku smartphonów. Firma ta powoli goni czołówkę tej branży. Według ostatnich danych Samsung sprzedał w 3 kwartale około 28 milionów smartphonów, zaś Apple 17 milionów. O ile więc sprzedaż HTC to wciąż tylko 46% wyniku Samsunga, to Apple sprzedaje już „tylko” 30% więcej smartphonów, niż HTC. W tej rywalizacji HTC pokonało za to Motorolę (4,8 miliona sprzedanych smartphonów), co nie jest szczególnym wyczynem, ale również RIM (10,6 miliona telefonów) i wielkimi krokami zbliża się do wyników Nokii (ok. 17 milionów sztuk), która obecnie jest numerem 3 na świecie na rynku smartphonów.

Czy HTC wkrótce stanie się numerem 3 lub 2 na rynku nowoczesnych telefonów komórkowych? W tym momencie prognozowanie takiego rezultatu jest bardzo ryzykowane. Według analityków gorsza sprzedaż iPhone’a od Apple podyktowana była przede wszystkim oczekiwaniem konsumentów na nowy model. Również przeskoczenie Nokii może okazać się trudniejsze, gdyż firma ta właśnie przygotowuje się do szturmu rynku nowymi modelami z Windows Phone 7,5. Na pewno jednak HTC ma na tyle silną pozycję, że spokojnie może patrzeć w przyszłość. Byle nie za spokojnie.