Startups

Spryciarze wygrali Barcamp i reklamę na Antyweb.

Grzegorz Marczak
Spryciarze wygrali Barcamp i reklamę na Antyweb.
Reklama

Przyznam, że czytając listę startupów w konkursie zorganizowany przez Barcamp - byłem prawie pewien, że wygra serwis spryciarze.pl i tak też się s...

Przyznam, że czytając listę startupów w konkursie zorganizowany przez Barcamp - byłem prawie pewien, że wygra serwis spryciarze.pl i tak też się stało. Spryciarze to mówiąc krótko serwis z video poradnikami.

Reklama

Prawdopodobnie spryciarze nie byli pierwszym serwisem tego typu w Polsce, to jednak nie ma znaczenia ponieważ to właśnie im się udało rozkręcić swój pomysł osiągając po 3 miesiącach około 150 tysięcy unikalnych użytkowników i ponad 3 miliony odsłon.

W niektórych komentarzach przeczytałem moją ulubioną opinię o tym, że serwis nie jest innowacyjny a pomysł nie jest ich itp. Nie wiem skąd wzięło się przekonanie, że innowacyjność polega tylko i wyłącznie na wynalezieniu od nowa koła lub robieniu bezsensownych serwisów tylko dlatego, że nikt ich wcześniej nie zrobił.

Spryciarze to bardzo dobry przykład na to, że determinacja i dobre wdrożenie czegoś co sprawdziło się poza granicami naszego kraju ma jak największe szanse na sukces. Czego oczywiście serdecznie życzę autorom serwisu oraz gratuluję wygrania konkursu na Barcamp.pl.

Z pozostałych startujących w konkursie startupów spodobało mi się hobbeo.com. Jest to miejsce, które miało być dedykowane osobom pasjonującym się różnego rodzaju kolekcjonerstwem. Wprawdzie serwis nie rozwija się zbyt dobrze ale jego wykonanie oraz tematyka jaką porusza są bardzo ciekawe. Bardzo możliwe, że auotrzy serwisu muszą zmienić podejście do tematyki serwisu - zaprezentować każde z kategorii w inny unikalny sposób.

Oglądając, krótką relację chłopaków z ikanapka.pl widać, że na spotkaniach Barcamp jest świetna atmosfera (szkoda tylko, że spotkania te odbywają się w poznaniu).


Warto posłuchać spryciarzy i tego jak opowiadają o swoim serwisie.

ikanapka 33 from ikanapka on Vimeo.

Reklama

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama