Spotify

Spotify na fali - ma już ponad 10 milionów subskrybentów

KO
Kamil Ostrowski
10

Usługi streamujące muzykę to ostatnimi czasy gorący temat. Chociaż wydawało się, że rozwiązania tego typu nie będą miały racji bytu, głównie z powodu sprzeciwu wydawców, segment dostarczania kompletnych rozwiązań w kwestii muzyki, rośnie jak a drożdżach. Spotify na dowód przedstawia swoje wyniki....

Usługi streamujące muzykę to ostatnimi czasy gorący temat. Chociaż wydawało się, że rozwiązania tego typu nie będą miały racji bytu, głównie z powodu sprzeciwu wydawców, segment dostarczania kompletnych rozwiązań w kwestii muzyki, rośnie jak a drożdżach. Spotify na dowód przedstawia swoje wyniki.

Spotify jest obecne obecnie w 56 krajach, gdzie ma ponad 10 milionów subskrybentów, a w ogóle 40 milionów aktywnych użytkowników. Ciężko nie uznać tego za dobry wynik - szybka zabawa z tabliczką mnożenia i możemy oszacować roczny przychód firmy na grubo ponad miliard dolarów. Czy można go jeszcze poprawić? Na pewno – wygoda i niska cena z pewnością będą przyciągać coraz więcej osób, nawet w krajach rozwijających się. Usługa działa już od 2008 roku, i rośnie nieprzerwanie, chociaż trzeba pamiętać, że początki nie były łatwe. Trzeba docenić jednak jak sprawnie twórcom udało się zgrać utworzenie nowej usługi z mobilną rewolucją.

Ciekawostki – najczęściej słuchany wykonawca do Eminem, a „Wake Me Up” stworzony przez Avicii to najczęściej odtwarzany utwór.

Ciężko jest zmienić przyzwyczajenia klientów, ale podejrzewam, że jeszcze trudniej było przekonać do idei streamowania muzyki wydawców. Wszak za każde odtworzenie otrzymują ułamek centa. Zdaje się jednak, że nawet oni zorientowali się już, że przyszłość należy w dużym stopniu właśnie do takich rozwiązań. Lista zalet jest długa: ograniczenie piractwa, zwiększenie ilości kapitału w obiegu, wygoda, itd. Pisałem już zresztą o tym.

To był dla nas świetny rok. Zaczynaliśmy w 20 krajach, dziś jesteśmy obecni na 56 rynkach, a ludzie na całym świecie coraz chętniej słuchają muzyki ze streamingu. Przekroczenie progu 10 milionów płatnych subskrypcji to ważny krok zarówno dla Spotify, jak i dla całego przemysłu muzycznego –Daniel Ek, CEO i założyciel Spotify.

Spotify to Szwedzki startup, pozostający w ścisłej czołówce, jeżeli chodzi o popularność usług streamingowych. Konkurują z nim m.in. WiMP, Rdio, Grooveshark czy Deezer, ale też rozwiązania tworzone przez wielkie korporacje, m.in. Sony Music Unlimited, Google Play Music czy Xbox Music. Zdaje się jednak, że rozwiązania pozwalające na niemalże nieskrępowany dostęp do muzyki to kolejna branża, która została zagospodarowana przez innowatorów i niezależny kapitał, zanim giganci zorientowali się co się dzieje.

  • Źródło: informacja prasowa

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Więcej na tematy: