Felietony

Specjaliści z Janmedia Interactive kontra Google.

Grzegorz Marczak
Specjaliści z Janmedia Interactive  kontra Google.
23

No cóż google jest w opałach, i to nie małych. Specjaliści z Janmedia Interactive postanowili przebadać Usablity najpopularniejszej wyszukiwarki internetowej. Wynik badania jest przerażający Bach... „…Nie tylko sposób przedstawienia wyników w Google czyni tę wyszukiwarkę wymagającą - interfej...

No cóż google jest w opałach, i to nie małych. Specjaliści z Janmedia Interactive postanowili przebadać Usablity najpopularniejszej wyszukiwarki internetowej.

Wynik badania jest przerażający

Bach...

„…Nie tylko sposób przedstawienia wyników w Google czyni tę wyszukiwarkę wymagającą - interfejs wyszukiwania także. Nad polem wyszukiwania umieszczone są linki: Sieć, Grafika, Grupy dyskusyjne, Katalog i Więcej. Podczas prowadzonych przez nas badań użyteczności polskich portali obserwowaliśmy jak umieszczenie linków nad wyszukiwarką jest mylące dla internautów…”

Bach, bach...

„….Ponowne naruszenie tej zasady widoczne jest też w nazewnictwie. Wyniki wyszukiwania w grupach dyskusyjnych zatytułowane są - Grupy. Jeśli użytkownik odwróci uwagę od monitora i powróci za jakiś czas, tytuł wyników wyszukiwania niewiele mu powie….”

Bach, bach, bach i nokaut

„..Zgodnie z prawem bliskości w ramach teorii zasad percepcji wizualnej Gestalt..”

Cała analiza użyteczności wyszukiwarki google znajduje się na blogu bluerank

Oczywiście od razu przyznaje, że nie znam się na zagadnieniach związanych z użytecznością. Wierzę również, że nic co jest stworzone przez ludzi nie jest perfekcyjne. Tylko czy jeśli wszystko przepuścimy przez matnie teorii, tez i „zasad percepcji” to osiągniemy produkt idealny?

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu