9

Sotrender wprowadza nowe funkcje i jednocześnie porywa się na długi ogon

Sotrender to polskie narzędzie do analizowania, raportowania i optymalizacji stron na Facebook. Przydatne dla każdego kto prowadzi fanpage na poważnie i chciałbym wiedzieć więcej o swoich „fanach” porównać się do konkurentów czy też sprawdzić swoją pozycję wśród podobnych stron z tej samej branży. Naprawdę potężna dawka informacji. Jeśli nie pamiętacie to przypomnę, że Sotrender wystartował […]

Sotrender to polskie narzędzie do analizowania, raportowania i optymalizacji stron na Facebook. Przydatne dla każdego kto prowadzi fanpage na poważnie i chciałbym wiedzieć więcej o swoich „fanach” porównać się do konkurentów czy też sprawdzić swoją pozycję wśród podobnych stron z tej samej branży. Naprawdę potężna dawka informacji.

Jeśli nie pamiętacie to przypomnę, że Sotrender wystartował pod koniec 2010 roku, wtedy jeszcze pod nazwą Fanpage trender. Spółka szybko znalazła inwestora w postaci fundusz Business Angel Seedfund. Dzisiaj Sotrender to już rentowny startup, obsługujący ponad 100 klientów z czego 20% to firmy zagraniczne. Większość przychodów (od stycznia 2012 roku zwiększyły się o ponad 100%)spółki to abonamenty. Do tej pory spółka koncentrowała się na korporacjach i dużych firmach, teraz natomiast chce sięgnąć również po długi ogon – ale o tym za chwilę.

Po tym przydługim wstępie przejdę do nowości jakie dzisiaj wprowadza Sotrender. Ta ważniejsza zmiana z punktu widzenia biznesowego to udostępnienie wersji lite serwisu z oczywiście znacznie mniejszym abonament miesięcznym. Jest to wersja dedykowana dla mniejszych podmiotów i dla tych wszystkich którzy chcą aspirować do miana SM ninja i zaskakiwać swoich fanów.

Ograniczenia wersji lite nie są też zbyt duże (spodziewałem się większy) ale nie będzie to też wersja dla każdego

Dostępne są prawie wszystkie funkcje, niektóre z nich będą jednak okrojone, na przykład nie będzie rozbicia na godziny przy pomiarach zaangażowania, limit przy rankingach fanów czy postów do 20 pozycji, brak możliwości porównania stron, jedno konto i do 5 fanpagów. Najbardziej istotny ograniczeniem jest tutaj liczba fanów, wersja lite będzie dostępna tylko dla stron które maja mniej niż 10 tysięcy fanów na Facebooku. Co ważne wsparcie klientów jest takie samo jak w normalnej wersji.

Z punktu widzenia firmy to moim zdaniem dobra i znacząca nowość. Sięgają w ten sposób po długi ogon czyli tych którzy do tej pory nie byli zainteresowani abonament za 200 PLN.

Jeśli natomiast chodzi o nową funkcję jaką dziś wprowadza Sotrender to są to wskazówki (niedługo powinny być dostępne w waszych panelach).

„Wskazówki pomagają optymalizować działania na Facebooku. Każda z nich jest indywidualnie obliczana z historycznych danych wybranej strony. Dzielą się one na grupy tematyczne: Profil, Publikowanie, Interakcje oraz Treści. Domyślnie prezentują się jedynie najważniejsze a ich kolor sugeruje to czy jest ona pozytywna, neutralna czy negatywna. Po prawej stronie znajdują się zegary podsumowujące ogólny wynik optymalizacyjny”

Czego dowiedziałem się o fanpagu Antyweb z wskazówek. Przede wszystkim wiem o której godzinie posty spotykają się z najelpszą reakcją, a o których godzinach mógłby publikować więcej. Inna wskazówka podpowiada, że nasze posty na FB mają za dużo treści -to jest wniosek na bazie tego, że krótsze teksty mają więcej lajków (co oczywiście zależy od rodzaj treści jaką wrzucamy). Są też podpowiedzi i informacje o najbardziej angażujących linkach, czy też o brakach w naszym profilu.

Naprawdę ciekawy zestaw informacji, szczególnie dla tych którzy chcą swoją facebookową stronę doprowadzić do perfekcji ale tez dla tych którzy zarządzają wieloma stronami i nie mają czasu dokładnie analizować sytuacji na każdej z nich.

Jak już wspomniałem „wskazówki” dziś jeszcze powinny być widoczne w panelach wszystkich klientów, również tych w wersji lite.