2

Social Recruting to przyszłość w rekrutacji, a LinkedIn króluje w tej niszy – infografika

Social to słowo-klucz ostatnich kilku lat. Wraz z erą web2.0 na stałe utkwiły w świadomości konsumentów. Social są już nie tylko serwisy internetowe, ale także i zakupy czy też usługi oglądania filmów lub czytania książek. Taki sam jest także największy serwis networkingowy na świecie, czyli LinkedIn, który króluje na rynku social recruting, czyli wykorzystywania serwisów […]

Social to słowo-klucz ostatnich kilku lat. Wraz z erą web2.0 na stałe utkwiły w świadomości konsumentów. Social są już nie tylko serwisy internetowe, ale także i zakupy czy też usługi oglądania filmów lub czytania książek. Taki sam jest także największy serwis networkingowy na świecie, czyli LinkedIn, który króluje na rynku social recruting, czyli wykorzystywania serwisów społecznościowych do rekrutacji pracowników. Niszę tę przedstawiła firma Jobvite za pomocą nieczego innego jak infografiki.

Jak mówią wyniki badań JobVite, do końca 2011 roku aż 89% przedsiębiorstw w Stanach Zjednoczonych do rekrutacji będzie wykorzystywać serwisy społecznościowe. Jest to wzrost aż o przeszło 7 procent w stosunku do poprzedniego roku. Tego typu rekrutacja cieszy się dość dużym powodzeniem – kolejny fakt będący wynikiem badań to informacja, że aż 64% firm z sukcesem zatrudniło pracowników za pomocą owych serwisów.

Najpopularniejszy serwis, który wykorzystywany jest do social recruting, to LinkedIn. Nic dziwnego, że twórcy tego narzędzia starają się umacniać swoją pozycję w tej niszy poprzez uruchamianie takich funkcji jak składanie aplikacji za pomocą jednego kliknięcia.