E-commerce

Smartfony rekordowym hitem sprzedażowym na Allegro. W Black Week sprzedawały się średnio, co sekundę

Grzegorz Ułan
Smartfony rekordowym hitem sprzedażowym na Allegro. W Black Week sprzedawały się średnio, co sekundę
3

Mimo kilku wpadek niektórych sprzedawców, Allegro bez wątpienia może ogłosić ten miniony czarny tydzień za udany. Polacy tłumnie postanowili w te dni urządzić sobie prawdziwy festiwal zakupowy na tej największej platformie w Polsce.

Allegro to największa platforma zakupowa w Polsce, chyba nikt nie ma, co do tego żadnych wątpliwości. W kwestii formalnej przytoczę tu tylko ostatnie wyniki badania Gemius opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl - tylko w październiku Allegro.pl odwiedziła ponad połowa internautów w Polsce - 59,8% (za listopad dane te będą zapewne jeszce lepsze), a Aliexpress.com, zdobywający coraz większą popularność w Polsce, znalazł się na 4 miejscu, wyprzedzony przez Mediaexpert.pl przez ponad milion realnych użytkowników więcej. Tu jednak nie ma się co dziwić, ostatnio wydaje mi się, że reklamy tego serwisu widzę i słyszę na każdym kroku.

Allegro to największa platforma zakupowa w Polsce, chyba nikt nie ma, co do tego żadnych wątpliwości. W kwestii formalnej przytoczę tu tylko ostatnie wyniki badania Gemius opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl - tylko w październiku Allegro.pl odwiedziła ponad połowa internautów w Polsce - 59,8% (za listopad dane te będą zapewne jeszce lepsze), a Aliexpress.com, zdobywający coraz większą popularność w Polsce, znalazł się na 4 miejscu, wyprzedzony przez Mediaexpert.pl przez ponad milion realnych użytkowników więcej. Tu jednak nie ma się co dziwić, ostatnio wydaje mi się, że reklamy tego serwisu widzę i słyszę na każdym kroku.

Czołowe serwisy e-commerce w październiku 2019 r.
(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL
domena realni użytkownicy odsłony zasięg
allegro.pl 16 585 150 1 249 686 336 59,80%
ceneo.pl 10 892 024 101 290 940 38,80%
mediaexpert.pl 6 038 609 54 929 386 21,51%
aliexpress.com 5 170 427 152 114 425 18,42%
empik.com 5 054 208 63 485 004 18,00%
euro.com.pl 4 803 542 43 722 231 17,11%
euobuwie.com.pl 3 704 114 47 005 973 13,19%
domodi.pl 3 421 896 23 755 558 12,19%
zalando.pl 3 027 166 65 966 726 10,78%
ikea.com 2 852 094 33 896 880 10,16%
  Przez cały tydzień od 25.11 do 2.12 uzytkownicy Allegro kupowali średnio 2,2 miliona przedmiotów dziennie, co przekroczyło o 1/3 średnią dzienną zakupów w zwykłe dni. Nawiązując jeszcze do promocji obowiązujących w te dni, Allegro wyliczyło na podstawie monitoringu średnich cen w ofertach przez 30 dni przed promocją, iż kupujący na tej platformie zaoszczędzili średnio 20% w porównaniu z cenami w zwykły dzień i dodatkowo 19,3 miliona złotych dzięki darmowym dostawom z Allegro Smart!.

Francois Nuyts, CEO Allegro:

Allegro znane jest z bardzo atrakcyjnych cen i ogromnego wyboru. Był to dla nas świetny punkt wyjścia do stworzenia Allegro Black Week - festiwalu zakupów z jeszcze większymi korzyściami dla klientów. Dziękuję wszystkim sprzedawcom, którzy wzięli udział w tym festiwalu - razem przygotowaliśmy rekordową liczbę 300 000 ofert promocyjnych, czyli 25 milionów tańszych produktów do wyboru. To trzy razy więcej niż w ubiegłym roku.

Podczas Allegro Black Week użytkownicy wchodzili na stronę główną średnio, co 5 sekund. Najpopularniejszymi przedmiotami, które kupowali z jej poziomu to były sprzęty elektroniczne, a średni czas dostawy zamknął się w ciągu 1,2 dni roboczych. Najszybszy dostawa, zajęła niespełna 5 godzin.

To po stronie klientów, sprzedawcy z kolei, którzy zdecydowali się na udział w tych promocjach osiągnęli sprzedaż większą o 70% niż w zwykłe dni. Ponadto ci, którzy biorą udział w programie Allegro Smart! dodatkowo mieli o 58% większą sprzedaż niż sprzedawcy biorący udział w akcji promocyjnej bez znaczka Smart.

Allegro dzieli się też statystykami z poszczególnych kategorii. Wymienię tu dział elektroniki, w którym smartfony sprzedawały się średnio, co sekundę, popularne były też smartwache, których łącznie sprzedano przez cały tydzień w liczbie 35 tys. sztuk. W kategorii tej sprzedano też prawie 100 000 gier wideo, 43 500 konsol do gier, 14 500 telewizorów i 13 000 laptopów.

Drugą najpopularniejszą kategorią była moda, w kategorii tej odnotowano w każdej sekundzie sprzedaż przeciętnie 2 przedmiotów. Najwięcej, bo 338 000 sztuk sprzedano odzieży i bielizny damskiej, 242 000 sztuk odzieży i bielizny męskiej, 406 000 akcesoriów (portfele, nakrycia głowy, rękawiczki, szaliki i szale), 80 000 sztuk biżuterii damskiej, 46 000 zegarków, 177 000 przedmiotów z podkategorii mody dziecięcej i ponad 151 000 par butów. Równie popularną była kategoria dziecięca, a przede wszystkim zabawki, co nie powinno dziwić z uwagi na zbliżające się święta - klienci kupili ich przez cały tydzień aż 1 358 000 sztuk.

Źródło: Allegro.

Czołowe serwisy e-commerce w październiku 2019 r.
(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL
domena realni użytkownicy odsłony zasięg
allegro.pl 16 585 150 1 249 686 336 59,80%
ceneo.pl 10 892 024 101 290 940 38,80%
mediaexpert.pl 6 038 609 54 929 386 21,51%
aliexpress.com 5 170 427 152 114 425 18,42%
empik.com 5 054 208 63 485 004 18,00%
euro.com.pl 4 803 542 43 722 231 17,11%
euobuwie.com.pl 3 704 114 47 005 973 13,19%
domodi.pl 3 421 896 23 755 558 12,19%
zalando.pl 3 027 166 65 966 726 10,78%
ikea.com 2 852 094 33 896 880 10,16%
 
Przez cały tydzień od 25.11 do 2.12 uzytkownicy Allegro kupowali średnio 2,2 miliona przedmiotów dziennie, co przekroczyło o 1/3 średnią dzienną zakupów w zwykłe dni. Nawiązując jeszcze do promocji obowiązujących w te dni, Allegro wyliczyło na podstawie monitoringu średnich cen w ofertach przez 30 dni przed promocją, iż kupujący na tej platformie zaoszczędzili średnio 20% w porównaniu z cenami w zwykły dzień i dodatkowo 19,3 miliona złotych dzięki darmowym dostawom z Allegro Smart!.

Francois Nuyts, CEO Allegro:

Allegro znane jest z bardzo atrakcyjnych cen i ogromnego wyboru. Był to dla nas świetny punkt wyjścia do stworzenia Allegro Black Week - festiwalu zakupów z jeszcze większymi korzyściami dla klientów. Dziękuję wszystkim sprzedawcom, którzy wzięli udział w tym festiwalu - razem przygotowaliśmy rekordową liczbę 300 000 ofert promocyjnych, czyli 25 milionów tańszych produktów do wyboru. To trzy razy więcej niż w ubiegłym roku.

Podczas Allegro Black Week użytkownicy wchodzili na stronę główną średnio, co 5 sekund. Najpopularniejszymi przedmiotami, które kupowali z jej poziomu to były sprzęty elektroniczne, a średni czas dostawy zamknął się w ciągu 1,2 dni roboczych. Najszybszy dostawa, zajęła niespełna 5 godzin.

To po stronie klientów, sprzedawcy z kolei, którzy zdecydowali się na udział w tych promocjach osiągnęli sprzedaż większą o 70% niż w zwykłe dni. Ponadto ci, którzy biorą udział w programie Allegro Smart! dodatkowo mieli o 58% większą sprzedaż niż sprzedawcy biorący udział w akcji promocyjnej bez znaczka Smart.

Allegro dzieli się też statystykami z poszczególnych kategorii. Wymienię tu dział elektroniki, w którym smartfony sprzedawały się średnio, co sekundę, popularne były też smartwache, których łącznie sprzedano przez cały tydzień w liczbie 35 tys. sztuk. W kategorii tej sprzedano też prawie 100 000 gier wideo, 43 500 konsol do gier, 14 500 telewizorów i 13 000 laptopów.

Drugą najpopularniejszą kategorią była moda, w kategorii tej odnotowano w każdej sekundzie sprzedaż przeciętnie 2 przedmiotów. Najwięcej, bo 338 000 sztuk sprzedano odzieży i bielizny damskiej, 242 000 sztuk odzieży i bielizny męskiej, 406 000 akcesoriów (portfele, nakrycia głowy, rękawiczki, szaliki i szale), 80 000 sztuk biżuterii damskiej, 46 000 zegarków, 177 000 przedmiotów z podkategorii mody dziecięcej i ponad 151 000 par butów. Równie popularną była kategoria dziecięca, a przede wszystkim zabawki, co nie powinno dziwić z uwagi na zbliżające się święta - klienci kupili ich przez cały tydzień aż 1 358 000 sztuk.

Źródło: Allegro.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu