Felietony

Podbili nasze biurka i kieszenie. Teraz czas na nasze salony

Albert Lewandowski
Podbili nasze biurka i kieszenie. Teraz czas na nasze salony
Reklama

Firmy z sektora IT coraz chętniej wchodzą w działania w kolejnych segmentach. Każda z nich chce zapewnić jak najbardziej rozbudowany ekosystem produktów i wydaje mi się, że rysuje się tu pewien kandydat na pozycję lidera w skali świata.

Cały ekosystem Smart

Producenci dostrzegają to, jak ogromny potencjał drzemie w rynku inteligentnych rozwiązaniach. Obecnie dominują tu smartfony. Prawie każdy z nas go posiada i widać doskonale, jak bardzo ułatwiają wiele rzeczy, a jednocześnie użytkownicy po prostu je uwielbiają. Można nawet powiedzieć, że za bardzo, co doskonale widać po skali uzależnień od telefonów.

Reklama

Sprawdź też:

Smartfon to jednak jedynie początek. Coraz więcej mówi się o Internecie Rzeczy, w ramach którego różne przedmioty użytku codziennego miałyby komunikować się między sobą. W ramach tego pomysłu pojawia się też Smart Home. Inteligentne wykrywanie tego, kiedy włączyć światło, zaawansowane systemy do oszczędzana wody czy asystenci głosowi. W tym wszystkim zapomnieć nie wolno o telewizorze, a właściwie to Smart TV, który potrafi łączyć potrzeby wszystkich pokoleń.

Niedawno na ten rynek weszło Xiaomi. Okazuje się, że Chińczycy radzą sobie świetnie i w trzecim kwartale 2019 roku zanotowali wzrost sprzedaży o 46% w porównaniu do drugiego kwartału i aż o 69% względem zeszłego roku. W samych Indiach firma zanotował udział w sprzedaży na poziomie 33%. Dla porównania Samsung miał 14%, a LG 13%. Samo Xiaomi stawia w tym przypadku na to samo, co w przypadku smartfonów, czyli niską cenę, dobrą jakość i autorskie oprogramowanie bazujące na Androidzie. W tym przypadku to PatchWall 2.0 na podstawie Androida TV.

Przeczytaj również: Historia Xiaomi.

Niewątpliwie Xiaomi będzie chciało wprowadzić swoje telewizory na kolejne rynku. Teraz chcą skupić się na budowie silnej marki i myślę, że kolejny krok to już USA. Dzięki ich dobrym stosunkom z Qualcommem, jestem przekonany, że uda im się osiągnąć świetne wyniki w Stanach Zjednoczonych i udowodnią moc posiadania kompletnego ekosystemu, zaczynając od telefonów, przez inteligentne buty, a kończąc na Smart TV.

Sprawdź też: Jak wybrać Smart TV?

Naturalny rozwój biznesu?

W ten sposób Xiaomi ma szansę stać się posiadaczem naprawdę ciekawego środowiska dla użytkowników. Jestem ciekaw, jak będą chcieli je rozwijać i przede wszystkim, czy nie będą chcieli się jeszcze bardziej usamodzielnić. Przy dominującej pozycji mogą zacząć stawiać warunki i stać się naprawdę kluczowym graczem dla Google. Myślę jednak, że firma z Mountain View wie, co robić w takiej sytuacji, szczególnie że Samsung kilka lat temu próbował wykorzystywać swoją ówczesną pozycję w negocjacjach.

Zobaczymy, co jeszcze Xiaomi zdecyduje się wprowadzić. Sądzę, że kolejnym krokiem będzie pójście w stronę usług, które niekoniecznie muszą być dostępne pod tą samą nazwą. W taki sposób Xiaomi stanie się prawdziwą kopią Apple.

Reklama

źródło: Fone Arena

Reklama

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama