Felietony

Rynek reklamy internetowej w 2014 wart był 2,6 miliarda złotych! Mocno rośnie mobile i social media

Grzegorz Marczak
Rynek reklamy internetowej w 2014 wart był 2,6 miliarda złotych! Mocno rośnie mobile i social media
1

Na zlecenie IAB PWC przygotowało raport o rynku reklamy internetowej w Polsce. Pierwsza wiadomość jest bardzo dobra dla branży. Wartość reklamy internetowej w roku 2014 wzrosła o ponad 176 mln zł i wyniosła 2,6 mld zł. Przełożyło się to na dynamikę na poziomie 7,2% rok do roku Największa część to...

Na zlecenie IAB PWC przygotowało raport o rynku reklamy internetowej w Polsce. Pierwsza wiadomość jest bardzo dobra dla branży. Wartość reklamy internetowej w roku 2014 wzrosła o ponad 176 mln zł i wyniosła 2,6 mld zł. Przełożyło się to na dynamikę na poziomie 7,2% rok do roku

Największa część tortu reklamowego to nadal reklama typu Display 44,5%, następnie mamy SEM i ogłoszenia. Co ciekawe spadek zalicza e-mail :
 

Jeśli natomiast spojrzymy na to jakie formaty i kanały rosą najszybciej to widać, że wzrosty na display to głównie zasługa wideo (na poniższym wykresie pokazane oddzielnie), którego wartość w roku 2014 szacowano na 195 milionów złotych. Niewiele mniej wartościowo wychodzi jeśli chodzi o reklamę w social media (również zliczana jako display), która zalicza 33% wzrost r/r do 160 milionów złotych.

Tak jak można było się spodziewać największą dynamikę w roku 2014 wykazała reklama mobilna. Warto jednak zwrócić uwagę, że o ile % przyrosty są bardzo duże o tyle nadal jest to niewielka część rynku jeśli chodzi o wartość:

Osobiście natomiast zaskoczony jestem wynikami reklamy wideo, miałem wrażenie że będzie lepiej patrząc na to jak dużo treści teraz jest publikowanych w tej formie. Tymczasem wideo zalicza wzrost wartości o 16% r/r ale już patrząc na kwartały jest dość różnie i nie widać stałej tendencji wzrostowej:

Polecam zapoznać się z całym raportem.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Więcej na tematy:

InternetReklamaMobile