5

Rynek mobilnej reklamy pędzi jak szalony! Kto na tym zarabia?

Urządzenia mobilne zdobywają szturmem serca i portfele konsumentów. Smartphony i tablety są wszędzie, a tam, gdzie ich nie ma, tam już wkrótce będą. O potencjale tego rynku niech zaświadczą zeszłoroczne wyniki dotyczące reklam mobilnych, które rozwijają się w zastraszającym tempie. Firma Inneractive podjęła się krótkiego podsumowania ubiegłego roku na rynku mobilnej reklamy i przygotowała ciekawe […]

Urządzenia mobilne zdobywają szturmem serca i portfele konsumentów. Smartphony i tablety są wszędzie, a tam, gdzie ich nie ma, tam już wkrótce będą. O potencjale tego rynku niech zaświadczą zeszłoroczne wyniki dotyczące reklam mobilnych, które rozwijają się w zastraszającym tempie.

Firma Inneractive podjęła się krótkiego podsumowania ubiegłego roku na rynku mobilnej reklamy i przygotowała ciekawe zestawienie, z którego możemy wyczytać pośrednio również tempo upowszechniania się mobilnych urządzeń na świecie.

Otóż według wyliczeń Inneractive przychody z mobilnej reklamy w 2011 zwiększyły się w skali roku o 522%, a reklamodawcy wydali na nie o 464% więcej niż rok wcześniej. Największy wzrost mobilna reklama odnotowała w Ameryce Północnej – 983%, Europie – 712% i Ameryce Południowej – 674%. Co ciekawe, na czwartym miejscu, przed Azją znalazła się Afryka – 653%. Dane te pokazują nie tylko, jak szybko rośnie mobilna reklama w danych regionach świata, ale również, wskazują na popularyzację urządzeń mobilnych.

Można również, poprzez dane dotyczące mobilnej reklamy, zaobserwować wzrost mobilnych platform. I tak reklama na: iOSa – 981%, Androida – 759%, BlackBerry – 265%.

Ubiegłoroczne wyniki, a właściwie tempo wzrostu, robi naprawdę spore wrażenie i pokazuje, jak upowszechniają się urządzenia mobilne. Ten rok nie powinien być gorszy, a zapewne będzie znacznie lepszy pod tym względem. Boom na smartphony i tablety dopiero się rozkręca, a rynek wciąż jest chłonny. Powyższe dane świetnie pokazują, w którą stronę będzie powoli zmierzała reklama w internecie. Jest to wyzwanie nie tylko dla reklamodawców, ale również dostawców „powierzchni reklamowej”, takich jak chociażby Facebook, który, o czym dzisiaj pisał Grzesiek, nie stworzył jeszcze modelu dla mobilnych reklam, mimo, że prawie połowa użytkowników tego serwisu (425 milionów) korzysta z niego za pomocą urządzeń mobilnych. Dla Facebooka będzie to prawdziwe wyzwanie w tym roku.

Źródło

Foto