35

Ruszaj.pl – Portal O2 przygotowuje się do uruchomienia zakupów grupowych

Jeśli ktoś miał wrażenie, że więcej w Polsce serwisów z zakupami grupowymi się nie pojawi jest w dużym błędzie. Ostatnio dowiedzieliśmy się, że do startuj szykuje się Agorowy happyday.pl a teraz mam potwierdzone informacje o przygotowaniach do startu serwisu z zakupami grupowymi od O2.pl (podobno rusza jeszcze w maju). W ręce grupy niedawno wpadła (z […]

Jeśli ktoś miał wrażenie, że więcej w Polsce serwisów z zakupami grupowymi się nie pojawi jest w dużym błędzie. Ostatnio dowiedzieliśmy się, że do startuj szykuje się Agorowy happyday.pl a teraz mam potwierdzone informacje o przygotowaniach do startu serwisu z zakupami grupowymi od O2.pl (podobno rusza jeszcze w maju).
W ręce grupy niedawno wpadła (z tego co wynika z zapisów w WHOIS i Google cache) domena ruszaj.pl i to właśnie pod tym adresem będzie uruchomiony serwis z zakupami grupowymi.

W tej chwili handlowcy od O2 starają się namówić potencjalnych partnerów do współpracy, wprawdzie nazwa serwisu wydaje się być jeszcze utajniona (dla kontrahentów) to jednak resztę podstawowych informacji już mamy. Jeśli chodzi o to co najważniejsze czyli wysokość prowizji to ma być to parametr negocjowany indywidualnie. Oznacza to, że nie będzie on podany wprost w szablonie umowie natomiast od strony o2 z pewnością będą określone przedziały, używane w zależności od wielkości i rodzaju oferty.

Podobnie też jak w konkurencyjnych serwisach wygląda sposób wypłaty zarobionych pieniędzy oraz prowizji dla O2, która będzie potrącana każdorazowo od kwoty jaką klient zapłacił za kupon. Możliwe, że różnica jest gdzieś na poziomie terminów płatności dla sklepu ale trudno mi jest to stwierdzić ponieważ nie znam dokładnych parametrów Groupona.

Nie sądzę natomiast aby O2 uruchomiło serwis z modelem biznesowym identycznym do Groupona – oczekuję więc jakichś niespodzianek, o których w chwili obecnej nie mam wiedzy.

Wydaje mi się, że ruszaj.pl będzie dość poważnym wyzwaniem nawet dla takiego gracza jak O2. Główny nacisk bowiem w tym biznesie położony jest na efektywny dział handlowy, który potrafi współpracować z mały i średnim offlinowym biznesem. Ilość użytkowników jaką może w swoich reklamach zaoferować O2 jest oczywiście bardzo ważnym parametrem ale przede wszystkim liczy się tutaj ciągłość w zapewnianiu nowych ciekawych ofert. No i jest jeszcze konkurencja i nie mówię tutaj tylko o liderze ale również o silnych pozycjach na drugim, trzecim i kolejnych miejscach.

Ps. Ciekawe czy po Agorze i O2 inne portal też szykują swoje „zakupy grupowe” ?