Spis ten powstał na potrzeby redakcji Antyweb, ale postanowiłem go pokazać również czytelnikom po to aby wszystko było jasne i przejrzyste jeśli chodz...
Spis ten powstał na potrzeby redakcji Antyweb, ale postanowiłem go pokazać również czytelnikom po to aby wszystko było jasne i przejrzyste jeśli chodzi o typy publikowanych treści.
Poniższe zestawienie to rodzaje treści, które poza standardowymi redakcyjnymi publikacjami mogą pojawiać się i pojawiają się na Antyweb. Wprowadzając pewnego rodzaju standaryzację dla redakcji celem głównym jest pokazanie czytelnikom, że na Antyweb zawsze panują przejrzyste dla wszystkich zasady.
Nie jest to oczywiście żadne nowe otwarcie, każdy komercyjny tekst, wpis gościnny czy artykuł sponsorowany jest na Antyweb oznaczony - chcę po prostu aby oznaczenia były zrozumiałe dla czytelników i aby nikt nie co do tego faktu wątpliwości. Dlatego też spis ten zostanie na stałe umieszczony w stopce redakcyjnej lub w innym dostępnym dla każdego miejscu.
Nie stosujemy i nie będziemy stosować też żadnych sztuczek z mniejszą czcionką, niewyraźnymi kolorami czy też umieszczaniem nieprecyzyjnie brzmiących teks†ów. Jeśli na przykład za pobyt naszego redaktora na konferencji zapłaciła firma X to taką informację znajdziecie na dole artykułu, tak samo jeśli chodzi o gadżety które otrzymuje redakcja.
Niezależnie od tego jakiemu prawu podlega taki mały wydawca jak Antyweb, chcemy wprowadzać standardy, które satysfakcjonują nas jako redakcję i was jako czytelników.
## Wpis gościnny
Tekst nadesłany do nas przez czytelnika. Publikowany jest z konta redaktora który wprowadził ten tekst do CMS-a. Tekst zawsze podpisany jest imieniem i nazwiskiem oryginalnego autora. Podpis ten znajduje się na początku tekstu lub pod pierwszym akapitem.
## Artykuły z źródeł zewnętrznych
Antyweb współpracuje kontentowo z kilkoma serwisami zewnętrznymi. Okazjonalnie publikujemy teksty z tych serwisów na Antyweb. W takim przypadku zawsze podawany jest autor i miejsce powstania tekstu. Podpis taki znajduje się w na początku tekstu lub pod pierwszym akapitem.
## Artykuł Sponsorowany
Artykuł sponsorowany oznaczony jest poprzez autora który widnieje zaraz pod tytułem wpisu. Artykuł tego typu może być napisany przez redakcję Antyweb lub w całości przez klienta zamawiającego taką usługę
## Patronat Medialny
To forma promocji dla konferencji i imprez "różnych" oznaczona przez autora który widnieje zaraz pod tytułem wpisu. Artykuły tego typu w większości przypadków pisane są przez redakcję Antyweb. W przypadku imprez non-profit artykuły tego typu nie są płatne (o ile oczywiście impreza jest ciekawa dla czytelników Antyweb). W przypadku imprez komercyjnych taki wpis może być tekstem komercyjnym (ale nie musi). W przypadku patronatu komercyjnego czytelnik będzie o tym fakcie poinformowany na końcu wpisu.
## Konkurs
Konkurs to usługa komercyjna jaką można wykupić na Antyweb. Jest to dedykowana zabawa dla czytelników w której może zostać wymieniony czy też opisany produkt lub usługa klienta. Konkursy zawsze przygotowywane są z myślą o profilu czytelnika Antyweb, a zasady ich rozgrywania są jasno opisane w regulaminie. Konkurs jest oznaczony poprzez jasną informacje w tytule lub w treści artykułu, łącznie z wymienieniem sponsora lub firmy przy współpracy z którą taki konkurs powstaje.
## Test komercyjny
Są to teksy komercyjne za które płaci klient. Testy są oznaczone poprzez specjalny akapit na dole strony który informuje o tym, że artykuł jest testem komercyjnym. Testy te przedstawiają opinię redakcji, są niezależne a klient nie ma wpływu na finalną ocenę ani kształt recenzji.
## Relacje z wyjazdów
W przypadku relacji z wyjazdu czy konferencji każdy taki tekst będzie podpisany na dole z dodaniem informacji jaka firma zapłaciła za wyjazd (w przypadku konferencji zagranicznych) oraz jakiego rodzaju gify i gadżety były rozdawane. Relacje z wyjazdów i konferencji niezależnie od faktu opłacenia przejazdu są tekstami niezależnymi, prezentującymi opinie redakcji a nie firmy.
## Artykuł przy współpracy
Jest to rodzaj komercyjnych artykułów, w których redakcja na zlecenie klienta opisuje dane zagadnienie, branżę czy technologię. Są to teksty tworzone przez redakcję lub przy współpracy redakcji Antyweb. Z założenia nie są to teksty reklamowe, mają przyczynić się do dyskusji na temat danego zagadnienia a nie do promocji firmy czy konkretnego produktu. Artykuły tego typu będą zawsze podpisywane na dole tekstu z informacją o tym jaka firma współpracowała przy ich tworzeniu oraz czy pochodzą one z komercyjnej współpracy.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu