Różnego rodzaju akcje charytatywne w naszym kraju pokazują, że Polacy lubią wspierać rozmaite przedsięwzięcia społeczne i dla tych właśnie rodaków pow...
Robisz zakupy w sieci? Wspierasz różne inicjatywy społeczne? Teraz możesz to połączyć bez dodatkowych kosztów
Różnego rodzaju akcje charytatywne w naszym kraju pokazują, że Polacy lubią wspierać rozmaite przedsięwzięcia społeczne i dla tych właśnie rodaków powstał serwis FaniMani.pl, by ułatwić im to też w sieci.
To takie swoiste połączenie przyjemnego z pożytecznym. Robiąc zakupy w sieci w wybranych przez nas sklepach, możemy jednocześnie wspierać działalność wybranej przez nas organizacji - bez dodatkowych kosztów.
Wystarczy, że nasze zakupy rozpoczniemy od odwiedzenia serwisu FaniMani, wybierzemy sklep oraz wskażemy organizację, na którą chcemy przeznaczyć określony procent z naszych zakupów. Oczywiście to sklep przekazuje część swojego zysku, więc my płacimy tyle samo, co zwykle.
Korzystają na tym wszyscy. My kupujący, sklepy (znakomita i tania forma reklamy) oraz co najważniejsze różnego rodzaju organizacje, które realizują prospołeczne cele. To mogą być fundacje i stowarzyszenia, ale też szkoły i inne grupy, na przykład harcerze czy drużyny sportowe, które potrzebują dodatkowych funduszy na swoje działania.
Jak to działa pokrótce? Jeśli chcemy śledzić nasze przekazane fundusze musimy założyć konto w serwisie (nie jest to konieczne, można anonimowo przekazywać swoje darowizny).
Następnie przechodzimy do listy sklepów (ponad 500), wybieramy naszą pozycję, następnie wybraną organizację (spośród ponad 700) i przechodzimy do swoich zakupów. Jeśli dokonamy zakupu, system zarejestruje naszą transakcję i przyporządkuje określony z niej procent do wybranej organizacji.
Pozostaje pytanie, kto płaci za funkcjonowanie FaniMani i jak to załatwiają od strony formalnej? Otóż FaniMani to fundacja, dzięki czemu może łatwiej przekazywać darowizny innym organizacjom, a utworzona jest przez spółkę FaniMani Sp. z o.o, co pozwala pozyskiwać od inwestorów fundusze na funkcjonowanie i rozwijanie serwisu.
Reasumując, fajny pomysł na startup. Sklepom będzie zależało, by w tym uczestniczyć, organizacjom, by na tym skorzystać, a użytkownikom, by połączyć przyjemne z pożytecznym.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu