13

RIM odpowiada Jobsowi : ludzie są zmęczeni tym, że Apple mówi co mają myśleć

Jobs znowu zamieszał i sprowokował innych do kontry. Podczas ogłoszeni kwartalnych wyników porównał sprzedaż iPhonów do sprzedaży urządzeń firmy RIM (BlackBerry nadal jest liderem jeśli chodzi o rynek i sprzedaż smartphonów w US), twierdząc, że ich produkt wygra dlatego, że jest po prostu lepszy. Dodatkowo mocno skrytykował pomysł na 7 calowe tablety twierdzą, że są […]

Jobs znowu zamieszał i sprowokował innych do kontry. Podczas ogłoszeni kwartalnych wyników porównał sprzedaż iPhonów do sprzedaży urządzeń firmy RIM (BlackBerry nadal jest liderem jeśli chodzi o rynek i sprzedaż smartphonów w US), twierdząc, że ich produkt wygra dlatego, że jest po prostu lepszy. Dodatkowo mocno skrytykował pomysł na 7 calowe tablety twierdzą, że są one za małe na tableta (nie wygodnie będzie na nich przeglądać internet) a za duże aby je nazywać smartphonem.

No i co było oczywiste i raczej do przewidzenia RIM odpowiedział. Odpowiedź jaką udzielili jest do konkretna i dość stanowcza zaczynając od tego, że cokolwiek nie mówi Apple oni wierzą w rynek 7 calowych tabletów, przez wytknięcie po raz kolejny ograniczania doświadczeń związanych z przeglądaniem internetu poprzez brak flasha. Kończąc na tym, że Apple porównując się do RIM, który ma inne kwartały finansowe nie wspomina o sezonowość, która znacznie poprawia wynik Apple. Przeczytajcie zresztą sami:

For those of us who live outside of Apple’s distortion field, we know that 7” tablets will actually be a big portion of the market and we know that Adobe Flash support actually matters to customers who want a real web experience. We also know that while Apple’s attempt to control the ecosystem and maintain a closed platform may be good for Apple, developers want more options and customers want to fully access the overwhelming majority of web sites that use Flash. We think many customers are getting tired of being told what to think by Apple. And by the way, RIM has achieved record shipments for five consecutive quarters and recently shared guidance of 13.8 – 14.4 million BlackBerry smartphones for the current quarter. Apple’s preference to compare its September-ending quarter with RIM’s August-ending quarter doesn’t tell the whole story because it doesn’t take into account that industry demand in September is typically stronger than summer months, nor does it explain why Apple only shipped 8.4 million devices in its prior quarter and whether Apple’s Q4 results were padded by unfulfilled Q3 customer demand and channel orders. As usual, whether the subject is antennas, Flash or shipments, there is more to the story and sooner or later, even people inside the distortion field will begin to resent being told half a story.
– Jim Balsillie, Co-CEO at Research In Motion (RIM)

Warto przypomnieć dla tych co nie pamiętają dlaczego RIM odnosi się również do słów Jobsa na temat 7 calowych tabletów. Otóż Playbook czyli tablet od RIM, który ma zadebiutować na rynku na początku 2011 roku ma właśnie 7 calowy ekran.