Strasznie żałuję, że nie będę mógł uczestniczyć w tegorocznej edycji Democamp 2010. Chcąc mieć jednak jakiś chociażby minimalny wkład w konkurs startu...
Oto lista (kolejność przypadkowa):
1. Nie do końca zrozumiałem o co chodzi w twoim projekcie - możesz to jeszcze raz powiedzieć w dwóch zdaniach?
2. Czy znasz serwis, firmę, produkt x, y, z (i tu padają nazwy konkurencyjnych do twojego serwisów)?
3. W czym twój serwis będzie lepszy od tych, które obecnie działają już w internecie (tutaj też może paść kilka nazw)?
4. Dlaczego nie zrobiłeś angielskojęzycznej wersji swojego produktu?
5. Jak duży jest rynek na którym działasz - liczba firm, pieniądze do zdobycia itp?
6. Na czym będziesz zarabiał i kiedy serwis będzie rentowny?
7. Czy masz przewidziane środki na marketing, plan działania ?
8. Większa firma dysponująca większymi środkami finansowymi uruchamia taki sam produkt, co robisz?
9. Ile pieniędzy potrzebujesz i na co?
10. Na jakim serwisie się wzorowałeś tworząc swój startup?
Wydaje się, że odpowiedzi na te pytania dają jasny obraz tego czy autorzy serwisu wiedzą o czym mówią, co chcą zrobić, czy odrobili pracę domową jeśli chodzi o rozpoznanie rynku i czy wreszcie zrobili kalkulacje pokazującą chociaż w przybliżony sposób opłacalność całej zabawy.
Wszystkim występującym życzę udanych prezentacji i co ważniejsze owocnych rozmów przy piwie (bo wtedy dopiero nawiązuje się kontakty i rozmawia o potencjalnych interesach, inwestycjach itp).
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu