Felietony

10 pytań do startupów biorących udział w Democamp

Grzegorz Marczak
10 pytań do startupów biorących udział w Democamp
Reklama

Strasznie żałuję, że nie będę mógł uczestniczyć w tegorocznej edycji Democamp 2010. Chcąc mieć jednak jakiś chociażby minimalny wkład w konkurs startu...

Strasznie żałuję, że nie będę mógł uczestniczyć w tegorocznej edycji Democamp 2010. Chcąc mieć jednak jakiś chociażby minimalny wkład w konkurs startupów chciałbym podzielić się z wszystkim startującym pewnym zestawem prostych pytań, które między innymi były zadawane przez mentorów podczas Startup Fest. Można powiedzieć, że większość z nich jest wręcz oczywista natomiast jak często pokazuje życie (i doświadczenie) to te oczywiste pytania sprawiają najwięcej problemów.
Reklama

Oto lista (kolejność przypadkowa):

1. Nie do końca zrozumiałem o co chodzi w twoim projekcie - możesz to jeszcze raz powiedzieć w dwóch zdaniach?

2. Czy znasz serwis, firmę, produkt x, y, z (i tu padają nazwy konkurencyjnych do twojego serwisów)?

3. W czym twój serwis będzie lepszy od tych, które obecnie działają już w internecie (tutaj też może paść kilka nazw)?

4. Dlaczego nie zrobiłeś angielskojęzycznej wersji swojego produktu?

5. Jak duży jest rynek na którym działasz - liczba firm, pieniądze do zdobycia itp?

6. Na czym będziesz zarabiał i kiedy serwis będzie rentowny?

7. Czy masz przewidziane środki na marketing, plan działania ?

8. Większa firma dysponująca większymi środkami finansowymi uruchamia taki sam produkt, co robisz?

9. Ile pieniędzy potrzebujesz i na co?

10. Na jakim serwisie się wzorowałeś tworząc swój startup?

Wydaje się, że odpowiedzi na te pytania dają jasny obraz tego czy autorzy serwisu wiedzą o czym mówią, co chcą zrobić, czy odrobili pracę domową jeśli chodzi o rozpoznanie rynku i czy wreszcie zrobili kalkulacje pokazującą chociaż w przybliżony sposób opłacalność całej zabawy.

Wszystkim występującym życzę udanych prezentacji i co ważniejsze owocnych rozmów przy piwie (bo wtedy dopiero nawiązuje się kontakty i rozmawia o potencjalnych interesach, inwestycjach itp).

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama