9

Reklamy targetowane na e-mail lub numer telefonu już niebawem na Facebooku

Już w przyszłym tygodniu Facebook ma wprowadzić nowe opcje targetowania reklam w swoim serwisie. Reklamodawcy otrzymają możliwość kierowania swoich kampanii na podstawie danych kontaktowych – adresu e-mail oraz numeru telefonu. Jest to szansa na wykorzystanie list odbiorców reklam zdobytych poza serwisem Facebook. Firmy i marki korzystające z reklam w serwisie społecznościowym zyskają tym samym nowe […]

Już w przyszłym tygodniu Facebook ma wprowadzić nowe opcje targetowania reklam w swoim serwisie. Reklamodawcy otrzymają możliwość kierowania swoich kampanii na podstawie danych kontaktowych – adresu e-mail oraz numeru telefonu. Jest to szansa na wykorzystanie list odbiorców reklam zdobytych poza serwisem Facebook. Firmy i marki korzystające z reklam w serwisie społecznościowym zyskają tym samym nowe możliwości dotarcia do klientów.

Nadchodzący tydzień ma być momentem wprowadzenia kilku nowych opcji w serwisie społecznościowym Facebook dla reklamodawców. Mowa o dodaniu opcji targetowania reklam według danych kontaktowych uzyskanych poza samym Facebookiem. Jeżeli firma będzie w posiadaniu własnej bazy mailingowej, może skierować na widniejące w niej adresy e-mail reklamy Facebook ads. W połączeniu z dotychczas dostępnymi opcjami daje to duże możliwości wyboru grupy, do jakiej dociera emitowana reklama. Nie jest problemem zakup kampanii skierowanej wyłącznie do mieszkańców np. województwa mazowieckiego, mających do 25 lat i określoną płeć.

Czy możliwość targetowania reklam wedle danych kontaktowych to dobry pomysł? Dla reklamodawców z pewnością tak – często np. sklepy internetowe posiadają bazę dotychczasowych klientów, którzy wyrazili zgodę na otrzymywanie informacji o nowościach, promocjach czy wyprzedażach. Dzięki wprowadzonym opcjom targetowania będzie możliwość wykorzystania takiej bazy do zakupu reklamy na Facebooku, dzięki czemu dotychczasowi klienci powinni zobaczyć kampanię, a skuteczność samej reklamy wzrośnie.

Jak podkreśla Facebook, w planie jest jedynie dodanie opcji targetowania na adresy mailowe oraz numery telefonów. Twórcy serwisu zarzekają się, że nie będą udostępniać reklamodawcom żadnych nowych informacji o użytkownikach.

Czy korzystacie czasem z kampanii na Facebooku? Czy dodatkowe opcje targetowania będą dla Was przydatne? Czekamy na Wasze komentarze.