23

Czas na dobrą zmianę w kinie. Pierwszy w Polsce projektor 4K już na Was czeka

multikino zdjęcie
Nie tylko dla maniaków jakości, bo zmiana odczuwalna będzie dla każdego. Rozwój multipleksów w Polsce nabiera dynamiki, czego dowodem może być właśnie wprowadzenie projektora laserowego 4K  do sal Xtreme Multikina w Katowicach, gdzie gości już nagłośnienie Dolby Atmos.

 

Ekran sięgający szerokości 23 metrów to przestrzeń do godnego zagospodarowania. Rozdzielczość 4K powolutku wkracza do domowego zacisza polskich widzów – w kategorii sprzętowej coraz większa liczba telewizorów oferuje obraz 4K w coraz niższej cenie, a w kategorii treści do dyspozycji mamy Netfliksa, Amazon oraz nośniki 4K Ultra HD Blu-Ray. Warto więc wykorzystać sale kinowe, gdzie ta jakość również będzie mogła pokazać się pełnej okazałości.

Multikino zdecydowało się sięgnąć po projektor Barco DP4K-23BLP. Jak dokładnie udało się wdrożyć tę technologię tłumaczy Mariusz Ciuchta, Dyrektor Działu IT i Kinotechniki:

Jako pierwsi na świecie wykonaliśmy tzw. „retrofit” czyli w istniejącym projektorze wymieniliśmy moduł lampy ksenonowej na moduł oświetlenia laserowego. Cieszymy się, że jako pierwsza sieć kinowa w Polsce, udostępniamy naszym klientom jedną z najnowocześniejszych technologii na świecie. Laserowy projektor Barco daje unikalną możliwość uzyskania wysokiej i stałej w czasie jasności obrazów 3D przy jednoczesnym jej zachowaniu przy projekcjach 2D. Zapewnia również dużo większą ostrość obrazu i równomierność oświetlania ekranu przy znacznie niższym zużyciu energii elektrycznej.

 

Warto nadmienić, że jest to pierwszy na świecie kompaktowy projektor wyposażony w moduł laserowy pozwalający na uzyskanie obrazu na ekranie do 23 m. Projektor uzupełnił więc system audio dostępny w dwóch salach Xtreme Multikina w Katowicach. Dzięki temu możliwe jest nagłośnienie sali w dodatkowej “przestrzeni”, ponieważ kolejne głośniki umieszczane są nad widzami, a dźwięk nie jest przypisany do konkretnego kanału, a obiektu przemieszczającego się na ekranie. Dźwięk docelowo ma być bardziej naturalny i może się zdarzyć, że widzowie z jednej części sali usłyszą dźwięki, które będą niesłyszalne w innych miejscach na widowni.

Teraz kolej na dystrybutorów, którzy oczywiście odpowiedzialni są za dostarczenie kopii filmów w możliwie najlepszej jakości obrazu i dźwięku – z wykorzystaniem rozdzielczości 4K i nagłośnienia Dolby Atmos.