Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia opublikował wczoraj raport ze swojego badania Monitor Programów Lojalnościowych 2023, z którego można wyczytać ciekawy trend w korzystaniu przez Polaków z programów lojalnościowych w aplikacji.
Samo badanie jest o tyle ciekawe, że ma swoje odzwierciedlenie w rzeczywistej popularności wybranych programów lojalnościowych.
Adam Czarnecki, wiceprezes zarządu ARC Rynek i Opinia:
2023 to rok wysokiej inflacji. Chociaż programy lojalnościowe funkcjonują od dawna, obecnie korzystanie z nich stało się jedną z dróg szukania oszczędności. Zniżki przy codziennych zakupach, gromadzenie punktów wymienianych na kupony rabatowe lub nagrody rzeczowe czy okresowe promocje, dostępne tylko dla uczestników, dają konsumentom poczucie racjonalnego gospodarowania funduszami.
Ranking najpopularniejszych programów lojalnościowych
Niekwestionowanym liderem programów lojalnościowych jest Moja Biedronka, a nową pozycją w rankingu jest Kaufland Card - to dwie najciekawsze pozycje w tym rankingu.
Zacznijmy od Biedronki, z programu lojalnościowego tej sieci korzysta już 41% badanych, a z danych udostępnionych niedawno przez Biedronkę przekłada się to na aż 17 mln kart Moja Biedronka.Jak to możliwe, skoro w Polsce mamy 12,5 mln gospodarstw domowych? Tu już musimy zasięgnąć danych historycznych. Program lojalnościowy Moja Biedronka wystartował pod koniec 2016 roku i opierał się on na fizycznych plastikowych kartach - wprawdzie każdemu klientowi wydawane były trzy karty, jedna główna i dwie małe dla członków rodziny, ale miały jeden numer konta głównego.
Drugi z ciekawych przypadków z najnowszego rankingu, to Kaufland. Rok temu nie było go w zestawieniu, był za to PAYBACK.
To kolejny po Moja Biedronka przykład, jak wiele zmienia własna aplikacja mobilna do programu lojalnościowego. Otóż jeszcze w 2022 roku, robiąc zakupy w Kauflandzie można było zbierać punkty PAYBACK, ale w lutym tamtego roku sieć ogłosiła koniec tej trwającej 5 lat współpracy i wycofała się z niej,- jak widać w rankingu, to był główny klient programu PAYBACK.Dokładnie rok później, w marcu 2023 roku debiutuje własny program w aplikacji mobilnej Kaufland Card, by już we wrześniu móc pochwalić się liczbą 3 mln użytkowników.
Robi to jeszcze większe wrażenie, niż 5 mln w rok w programie Moja Biedronka, no ale zasięgowo o wiele więcej Kaufland nie urośnie,- ma dużo mniej sklepów i klientów niż Biedronka. Niemniej nie ulega wątpliwości, że Polacy pokochali programy lojalnościowe w aplikacji w swoich smartfonach. Trudno się temu dziwić, mamy je zawsze przy sobie - karty można zapomnieć zwłaszcza, że portfel też już coraz częściej zostawiamy w domu.Źródło: ARC Rynek i Opinia
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu