Apple

Problemy z iTunes po ostatniej aktualizacji? Jest rozwiązanie

Konrad Kozłowski
Problemy z iTunes po ostatniej aktualizacji? Jest rozwiązanie
16

Z oczekiwaniami na kolejną, oznaczoną numerkiem 12 wersję programu iTunes przyjdzie nam jeszcze dłuższą chwilę poczekać, dlatego dla użytkowników odtwarzacza istotne jest, by ich "centrum multimedialne" działało jak należy. Po ostatniej aktualizacji pojawiły się jednak mniejsze i większe problemy z...

Z oczekiwaniami na kolejną, oznaczoną numerkiem 12 wersję programu iTunes przyjdzie nam jeszcze dłuższą chwilę poczekać, dlatego dla użytkowników odtwarzacza istotne jest, by ich "centrum multimedialne" działało jak należy. Po ostatniej aktualizacji pojawiły się jednak mniejsze i większe problemy z funkcją synchronizacji, na całe szczęście jednak można je w łatwy sposób rozwiązać.

iTunes nigdy nie było uważane za najlepszy odtwarzacz muzyczny dla systemu Windows. Progeam nazywany często "kombajnem" posiada mnóstwo funkcji zbędnych dla osób, które pragną w ciągu kilku sekund rozpocząć odtwarzanie ulubionego kawałka. Nie mniej, dla wielu osób jest to narzędzie niezastąpione w roli cyfrowej biblioteczki muzycznej oraz pośrednika pomiędzy ich kolekcją, a odtwarzaczami iPod czy innymi urządzeniami od Apple.

Muszę przyznać, że do tej pory iTunes spisywało się na każdym z moich komputerów naprawdę dobrze, a drobne problemy udawało się zażegnać kilkoma kliknięciami. Niestety ostatnia aktualizacja do wersji 11.1.4 nie poszła po myśli Apple, a na oficjalnych i nieoficjalnych forach ze wsparciem dla tego programu pojawiło się wiele tematów ze zgłoszeniami problemów z synchronizacją urządzeń po uaktualnieniu iTunes. Nie jest to masowy problem i dotyczy przede wszystkim wersji aplikacji dla systemu Windows 8 i/lub 8.1.

Sam doświadczyłem tej sytuacji, nie mogąć ukończyć procesu archiwizacji telefonu, jak również zsynchronizować żadnego z iPodów. Co ciekawe, jeden z nich nie był w ogóle rozpoznawany przez iTunes, choć może być to zwykły zbieg okoliczności. Nie mniej, spędziłem sporo czasu próbując jak najprościej rozwiązać problem, między innymi odświeżając sterowniki Apple oraz wgrywając poprzednią wersję programu iTunes. Bez rezultatów. Następnym logicznym krokiem było więc odinstalowanie wszystkich programów od Apple - Panelu iCloud, Bonjour, Apple Mobile Device Support, Apple Software Update, Obsługa programów Apple - i ponowna instalacja iTunes w najnowszej wersji.

Wszystkie problemy zostały zażegnane, więc jeżeli spotkała Was podobna sytuacja, to opisane powyżej rozwiązanie w większości przypadków powinno przynieść skutek. Jeżeli nie, zapraszam do komentarzy, spróbujemy wspólnie znaleźć sposób.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu