Jak już pewnie słyszeliście, czytnik linii papilarnych w Samsungach Galaxy S10 i S10+ ma pewien problem, który sprawia, czy gdy na ekran nakleimy silikonową folię ochronną, to akceptuje on każdy odcisk palca. Tym samym zabezpieczenie staje się bezużyteczne. Problem zauważyły już niektóre banki w Wielkiej Brytanii i Izraelu.
Problem Samsunga S10/S10+ coraz poważniejszy, banki blokują dostęp do aplikacji
Aplikacje bankowe blokowane na smartfonach Galaxy S10/S10+
Problem z czytnikami w Galaxy S10/S10+ i Galaxy Note 10/10+ nie jest nowy, wygląda na to, że mógł występować już od samej ich premiery, czyli kilku miesięcy. Sprawa wyszła na jaw jednak dopiero w zeszłym tygodniu. Pewna Brytyjka stwierdziła, że po naklejeniu na wyświetlacz nowej, nieoryginalnej, silikonowej folii, jej czytnik zaczął akceptować odcisk palca jej męża, który nigdy nie został zapisany w pamięci urządzenia. Wkrótce potem jeden z koreańskich banków zaczął odradzać swoim klientom korzystanie z bankowości internetowej na tych smartfonach, a do sprawy odniósł się sam producent.
Samsunga należy pochwalić za szybką reakcję, firma przyznała, że ultradźwiękowy czytnik może faktycznie rozpoznawać trójwymiarowe wzory na foliach jako odciski palca, co powoduje ich akceptacje niezależnie od tego kto przyłoży palec. Jednocześnie zapowiedziano poprawkę, która ma wyeliminować tę przypadłość, a która powinna trafić na problematyczne urządzenia jeszcze w tym tygodniu. Nie zmienia to jednak faktu, że obecnie bardzo łatwo jest oszukać czytnik i uzyskać dostęp do smartfona, dlatego firma zaleca rezygnację z jego używania do czasu publikacji aktualizacji.
Jeszcze dalej idą niektóre banki, kilka instytucji w Wielkiej Brytanii, gdzie wszystko się zaczęło, oraz w Izraelu, zablokowało dostęp do swoich aplikacji na smartfonach Galaxy S10/S10+ argumentując to względami bezpieczeństwa. Jednym z takich banków jest np. NatWest, choć według niektórych komentarzy, nie wszyscy klienci mają problem. Kilka instytucji usunęło problematyczne modele Samsunga z listy obsługiwanych modeli, co owocuje niemożnością instalacji aplikacji z Google Play Store.
Polskie banki jak do tej pory nie podjęły takich środków ostrożności, miejmy nadzieję, że Samsung dotrzyma słowa i wkrótce opublikuje stosowną aktualizację.
Aktualizacja, 23.10.2019, 20:30:
Okazuje się, że polskie banki również zauważyły problem, Bank Millenium wysłał do użytkowników smartonów Samsung Galaxy S10/S10+/S10 5G oraz Galaxy Note 10/10+ powiadomienie, w którym zaleca wyłączenie logowania poprzez odcisk palca. W razie niezastosowania się do tego zalecenia, bank zastrzega sobie prawo do zablokowania tej funkcji po stronie aplikacji.
Dziękuje za zrzut ekranu czytelnikowi DarekPL.
źródło: Android Community
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu