Muszę przyznać, że jako miłośnik przenośnych sprzętów do grania, jestem Portable Gaming System zaskoczony. O ile oczywiście nie jest to tylko żart, w końcu po akcji z kontrolerem do nowej konsoli Nintendo ciężko już w cokolwiek uwierzyć. Urządzenie wyglądem przypomina 3DS-a, a ma podzespoły, dzięki którym można śmiało grać w PC-towe gry.
Portable Gaming System nie jest tak naprawdę niczym nowym w branży, choć tego typu sprzęty wciąż funkcjonują w fazie projektów. W styczniu tego roku mówiło się o pewnym projekcie firmy GPD. Napędzana procesorem Intel Atom X5-Z8500/Z8550, posiadająca 4 GB pamięci operacyjnej RAM konsola miała mieć możliwość uruchamiania Windowsowych gier. O pomyśle jakby ucichło, choć firma ma już na swoim koncie konsolę opartą na Androidzie, wiec nie jest wcale powiedziane, że prace nie są kontynuowane.
Tymczasem na forum NeoGAF pojawił się inny, jeszcze ciekawszy sprzęt. Portable Gaming System, czyli przenośna konsola z całkiem niezłymi PC-towymi podzespołami - na tyle dobrymi, by uruchomić większość gier znanych z Windowsa. Ba, twórcy zapowiadają pełne wsparcie dla Windowsa 10. I to wbrew pozorom nie miałby być sprzęt kosmicznie drogi - około 938 zł za wersję podstawową i 787 zł za wersję „Lite”, z premierą jeszcze w tym roku.
Portable Gaming System
Zobaczcie jak prezentuje się specyfikacja techniczna tego urządzenia:
- Procesor - Intel® Atom™ x7-Z8750 Quad-Core 2.4GHZ
- Wyświetlacz - QHD IPS 2560x1440 (5.7*) (HD IPS 1280x720 (5.5*) dla PGS Lite)
- Karta graficzna - Intel® HD Graphics 600 MHz 16 cores
- RAM - 8GB LPDDR3 1600 (4GB LPDDR3 1600 dla PGS Lite)
- System - Windows® 10 (64-Bit), Android 6.0
- Dysk - 128GB SSD (64GB SSD dla PGS Lite)
- Komunikacja - 802.11a/b/g/n/ac + Bluetooth® 4.0 + 3G/LTE (bez 3G/LTE for PGS Lite)
- Bateria - Li-Po 6120mAh bateria (Li-Po 4080mAh bateria lda PGS Lite)
- Dodatkowo - USB 3.0 Host, HDMI 2.0 Host, 3.5mm combo, wbudowany głośnik 5.0 (2.0 dla PGS Lite), wbudowane kamery (8.0MP/2.0MP) (5.0MP/1.3MP dla PGS Lite), drugi wyświetlacz HD IPS (4*), teleskopowe drążki analogowe (podstawowe drążki analogowe dla PGS Lite).
- Rozmiar - 164.1 x 84 x 1.8 mm (160.0 x 81 x 1.4 mm dla PGS Lite)
- Waga – 320 g. (245 g. dla PGS Lite)
Technikalia technikaliami, wizualnie blisko PGS do Nintendo 3DS, choć to jedynie rendery, sprzęt prezentuje się na nich ładnie i schludnie. Jest krzyżak, są przyciski, zapewne ekran dotykowy i dwie gałki. Pozostaje pytanie, jak takie urządzenie radziłoby sobie z grami, nowsze produkcje wymagają przecież niemałej mocy.
Autorzy Portable Gaming System wypróbowali swoje urządzenie na kilku nowszych i starszych produkcjach i nie wygląda to wcale źle - przy detalach ustawionych na minimalne lub średnie z większości gier udało się wyciągnąć 25-30 klatek animacji na sekundę. Nie są to oczywiście standardy, do których przywykli posiadacze mocnych PC-tów, ale pamiętajcie, że mówimy o przenośnej konsoli.
- Batman: Arkham City | medium-level graphics, HD-resolution, 27-32 FPS
- Metal Gear Rising: Revengeance | medium-level graphics, HD-resolution, 30-35 FPS
- Dark Souls 2 | medium-level graphics, HD-resolution, 32-37 FPS
- Mirrors Edge | minimum-level graphics, HD-resolution, 26-31 FPS
- The Elder Scrolls V: Skyrim | minimum-level graphics, HD-resolution, 25-30 FPS
- DmC: Devil May Cry | minimum-level graphics, HD-resolution, 24-29 FPS
- Fallout 3 | medium-level graphics, HD-resolution, 31-36 FPS
- Fallout 4 | minimum-level graphics, SUB HD-resolution, 20-25 FPS
- GTA V | minimum-level graphics, SUB HD-resolution, ultra low patch, 21-26 FPS
- Witcher 3: Wild Hunt | minimum-level graphics, SUB HD-resolution, ultra low patch. 20-25 FPS
Jest tylko jeden szkopuł - za sprzęt wzięła się nieznana firma, a całość wygląda zbyt dobrze by była prawdą. Po niedawnej, średnio fajnej akcji z kontrolerem do konsoli Nintendo NX jeszcze bardziej przymykam oko na takie rewelacje. Choć nie zaprzeczam, że prezentuje się to świetnie.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu