Do 2022 roku, Porsche chce zainwestować ponad 6 miliarów Euro w rozwój elektromobilności. Doinwestowane zostaną projekty związane z hybrydyzacją obecnej gamy modelowej, jak i nowe projekty aut elektrycznych. Czy to koniec Porsche o jakim myślimy?
Samochody hybrydowe nie są obce marce Porsche. Wystarczy wspomnieć tutaj m.in. model 918 Spyder, który jest najbardziej wyczynową hybrydą w ofercie koncernu z Zuffenhausen. Niemcy jednak chcą iść krok dalej i w ciągu najbliższych 8 lat zainwestować ponad 6 miliarów Euro w projekty aut hybrydowych, elektrycznych oraz towarzyszącej im infrastrukturę. Nadchodzi koniec tradycyjnego Porsche?
Porsche z samochodami hybrydowymi i elektrycznymi
Decyzję o zainwestowaniu ogromnych pieniędzy w rozwój elektromobilności, podjęła rada nadzorcza firmy na ostatnim posiedzeniu. Na cel związany z hybrydyzacją i elektryfikacją obecnie sprzedawanych aut, zostanie przeznaczonych ponad 1.5 miliarda Euro. Oznaczać to będzie stworzenie dodatkowych wariantów w już istniejących modelach. Hybrydyzacja aut Porsche już postępuje, bowiem na na ten moment można zamówić m.in. hybrydowe Porsche Panamera, a w niedalekiej przyszłości pojawią się również takie auta jak Cayenne e-hybrid. Krążą też plotki, że nowa generacja kultowego Porsche 911 Carrera również zostanie poddana hybrydyzacji. O tym ostatnim jednak dowiemy się dopiero w drugiej połowie 2018 roku.
Kolejnym elementem na którym mocno skupi się Porsche jest produkt o nazwie Porsche Mission E oraz jego pochodne. Na ten cel przeznaczonych zostanie również blisko 1.5 miliarda Euro. Mission E ma być pierwszym w pełni elektrycznym modelem Porsche. Będzie to najbardziej zaawansowany technicznie pojazd w swoim segmencie. Silniki elektryczne będą generować moc na poziomie 600 KM, co pozwoli m.in. na osiągnięcie pierwszych 100 km/h w zaledwie 3.5 sekundy. Producent zapowiada iż, Porsche Mission E będzie mogło na jednym ładowaniu przejechać nawet 500 km. Dzięki zastosowaniu systemu 800V, cykł ładowania elektrycznego Porsche, będzie trwał około 15 minut.
Porsche z infrastrukturą dla aut elektrycznych
Inwestycje w rozwój samochodów elektrycznych, wiążą się też ze stworzeniem odpowiedniej infrastruktury – nie tylko związanej z ładowaniem, ale i samym cyklem produkcji. Dlatego na terenie zakładów w Zuffenhausen powstanie m.in. nowa lakiernia, specjalna linia montażowa i most przerzutowy do transportowania polakierowanych nadwozi na finalny montaż. Istniejąca już fabryka, zostanie przystosowana do produkcji aut hybrydowych i elektrycznych. Inwestycje związane z projektem i produkowaniem samochodów elektrycznych może przynieść pracę nawet 1200 osobom.
Kolejne inwestycje związane będą również z infrastrukturą do ładowania samochodów elektrycznych. Porsche wraz z Audi, reprezentują koncern Volkswagena w strukturach IONITY – spółki joint venture, która stworzona została wraz z BMW, Mercedesem i Fordem. Cel, jaki postawiono przed IONITY dotyczy zbudowania i późniejszego obsługiwania 400 stacji szybkiego ładowania przy głównych europejskich drogach – do 2020 roku. Sieć dilerska Porsche, również ma znaleźć się w tej infrastrukturze.
Hybrydy zaczynają zdobywać coraz szersze grono klientów, bowiem od rynkowego debiutu hybrydowej odmiany Panamery, jej udział w ogólnej sprzedaży wynosi już około 60%. Przedstawiciele Porsche zapewniają jednak, że ta ogromna inwestycja nie spowoduje zaprzestania rozwoju oferty aut z silnikami wyłącznie spalinowymi. Wielbiciele klasyki z Zuffenhausen, mogą na razie spać spokojnie.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu