Motoryzacja

Porsche prezentuje Cayenne Coupe, sportowego SUVa z charakterem

Kamil Pieczonka
Porsche prezentuje Cayenne Coupe, sportowego SUVa z charakterem
Reklama

Porsche zaprezentowało wczoraj w Stuttgarcie najnowszy model z rodziny Cayenne, którym jest wersja Coupe. Jeszcze bardziej sportowy SUV, z obniżoną linią dachu, bardziej agresywną sylwetką i tymi samymi, bardzo mocnymi silnikami. Moda na szybkie SUVy nie przemija i Porsche nie ma zamierza oddawać zysków konkurentom, którzy oferują takie samochody jak BMW X6 czy Mercedes GLC.

Czterodrzwiowe Coupe z podniesionym nadwoziem

Kilka, czy nawet już kilkanaście lat temu jeśli mówiło się nadwoziu Coupe to było to trzydrzwiowe auto z sportową sylwetką, której jedyny celem było zachwycić oko obserwatora. Dzisiaj to samo określenie może już oznaczać zupełnie co innego, a doskonałym przykładem jest właśnie najnowsze Porsche - Cayenne Coupe. Jest to nic innego jak obniżona wersja modelu Cayenne z nieco zmienioną stylistyką. Przednie słupki A wychodzą pod tym samym kątem jak w Cayenne, ale mniej więcej w jednej trzeciej wysokości są pochylone mocniej i owocują linią dachu obniżoną o całe 2 cm. Mocniej i szybciej ten dach opada też do tyłu, przez co całość z boku faktycznie wygląda całkiem dynamicznie i sportowo. Szczególnie w wersji Turbo połączonej z 22 calowymi felgami.

Reklama


Porsche Cayenne Coupe jest jednak nadal całkiem funkcjonalnym samochodem oferującym sporo przestrzeni dla pasażerów oraz duży bagażnik o pojemności 625l (600l w wersji Turbo). Z tyłu domyślnie mamy dwa oddzielne fotele, ale na życzenie można zamontować kanapę. W obu opcjach jest ona obniżona o 3 cm w stosunku do zwykłego Cayenne, aby zapewnić odpowiednią ilość miejsca nad głową dla pasażerów. Skoro już przy dachu jesteśmy, to w standardzie jest on szklany, ale można zamówić wersję wykonaną z włókna węglowego, która dzięki mniejszej masie obniża środek ciężkości. Ponadto sportowego charakteru nadaje spojler zamontowany nad tylną szybą oraz drugi, wysuwany automatycznie na krawędzi bagażnika. Podnosi się on o 135 mm gdy przekroczymy prędkość 90 km/h.


Poza tym wnętrze jest praktycznie kopią Cayenne, modelu który jest jednym z najlepiej sprzedających się samochodów w ofercie marki, obok nieco mniejszego Macana. Niestety, czy tego chcemy czy nie, świat drogich samochodów stoi SUVami ;-).

Cayenne Coupe z V6 i V8 pod maską

Na początek (od maja 2019) nowy model dostępny będzie w dwóch wersjach silnikowych. Standardowo pod maską znajdziemy motor V6 o pojemności 3 litrów oferujący moc 340 KM oraz 450 Nm momentu obrotowego. Jest on w stanie rozpędzić Porsche Cayenne Coupe od 0 do 100 km/h w równe 6 sekund i osiągnąć prędkość maksymalną wynoszącą 243 km/h. Natomiast w Cayenne Turbo dostaniemy silnik V8 o pojemności 4 litrów, który generuje moc 550 KM oraz moment obrotowy na poziomie 770 Nm. W tej wersji sprint do 100 km/h trwa zaledwie 3.9 sekundy, a prędkość maksymalna dochodzi do 286 km/h. Średnie spalanie pierwszej jednostki ma wynosić w trybie mieszanym 9,4/100 km, w drugiej 11,4l/100 km.


W późniejszym czasie na rynek trafi jeszcze Cayenne Coupe S z silnikiem o mocy 440 KM oraz model E-Hybrid z napędem hybrydowym o łącznej mocy 462 KM. Niestety poznaliśmy też ceny, standardowa wersja będzie kosztowała minimum 411 000 PLN, podczas gdy za Cayenne Coupe Trubo trzeba będzie zapłacić przynajmniej 720 000 PLN. Oznacza to, że nowy model będzie o około 50 000 PLN droższy niż analogiczny model Cayenne.

Reklama

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama