Jobsquare to aplikacja do szukania pracy. Działa na podobnych zasadach co Tinder jednak w tym przypadku nie chodzi o "randkowanie" ale o znalezienie osoby do pracy tymczasowej (na tej kategorii ogłoszeń się skupiają). Fundusz venture capital bValue.vc zainwestował właśnie w Jobsquare 2,3 mln zł.
Polski Jobsquare (Tinder do szukania pracy) właśnie pozyskał 2,3 miliona złotych

Zasada działania Jobsquare jest prosta, nawiązuje do sprawdzonych wzorców Tindera czy Ubera, choć przenosi je na zupełnie nowy rynek. Pracownik tworzy profil, w którym może opisać swoje preferencje zawodowe, doświadczenie czy oczekiwania finansowe. Z kolei pracodawca na swoim profilu zamieszcza informacje o ofertach pracy. Pracownicy mogą następnie przeglądać w aplikacji propozycje zatrudnienia zgodne z ich preferencjami, a pracodawcy – kandydatów pasujących do oferty. Jeżeli obie strony zadeklarują podczas przeglądania chęć współpracy, aplikacja umożliwia natychmiastowy kontakt na wewnętrznym czacie.
Jobsquare pozwala korzystać pracownikom oraz pracodawcom z tej formy zatrudnienia w zasadzie od ręki i bez kosztów. Tym bardziej, że w Polsce działa zaledwie 5 tys. agencji pracy, a komórkę ma każdy pracodawca i student – szacuje Marcin Fiedziukiewicz, jeden z twórców aplikacji. – Chcemy, żeby Jobsquare stał się kieszonkową agencją pracy w telefonie – dodaje
Aplikacja działa od marca 2016 roku, na razie wyłącznie na smartfony z systemem Android. Mimo to, spółka ma już ok. 1000 klientów - pracodawców oraz ok. 20 tysięcy profili pracowników.
Myślę, że w dzisiejszych czasach i warunkach Jobsquare jest bardzo ciekawym pomysłem. Łącząc poszukiwanie pracy z aplikacją mobilną, prostą i szybką w obsłudze i mając jasno sprecyzowaną grupę docelową może osiągnąć sukces.
Jobsquare jest już drugą inwestycją funduszu bValue.vc. Wcześniej, w lipcu br., fundusz zainwestował 2 mln zł w krakowski startup CallPage, oferujący system, który umożliwia na stronie internetowej kontakt z potencjalnym klientem w mniej niż 30 sekund.
Fundusz bValue.vc zapowiada, że w ciągu dwóch lat zamierza zainwestować 60 milionów złotych w 20-30 obiecujących projektów, przede wszystkim z Polski, ale w części również z regionu Europy Środkowo-Wschodniej. Ciekawe jak im to wyjdzie bo znalezienie kilkudziesięciu projektów z Polski nie musi być łatwym zadaniem.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu