To kolejny dowód na to, jak bardzo popularny staje się AliExpress w Polsce, wcześniej współpraca z Przelewy24, teraz PayU ogłasza współpracę z AliExpress, aby rozwijać handel transgraniczny. To też taki trochę pstryczek w kierunku Allegro, gdzie PayU jeszcze do niedawna było samotnym operatorem płatniczym. To się już skończyło, PayU szuka nowych wyzwań u dużego międzynarodowego gracza, który coraz śmielej radzi sobie na polskim rynku.
Matthias Setzer, Chief Commercial Officer w PayU:
W PayU dostrzegamy ogromny potencjał handlu transgranicznego. Chcemy wspierać rozwój różnych podmiotów działających w tym obszarze, dostarczając im zróżnicowane metody płatności, które zazwyczaj mają typowo lokalny charakter.
Przelewy24 trafiły na AliExpress przeszło dwa lata temu, ale wtedy jeszcze nie było tak dużego boomu na ten portal aukcyjny w naszym kraju, a handel transgraniczny dopiero raczkował. Teraz wydaje się, że eksploduje, zwłaszcza z uwagi na polski akcent w wymianie pomiędzy Chinami a Europą, o którym pisałem niedawno - Poczta Polska roześle paczki z Chin na całą Europę.
Mario Shiliashki, prezes PayU na region EMEA.:
Polska jest centrum rozwojowym dla PayU w Europie Środkowo-Wschodniej, a AliExpress jest tutaj wiodącym portalem e-commerce pod względem liczby odwiedzających. Wybór Polski jako pierwszego rynku, na którym rozpoczynamy współpracę i będziemy prowadzić testy oraz rozwijać wdrażane rozwiązania był naturalny dla obu stron.
Widać, że PayU dostrzega potencjał, który drzemie w Polsce z uwagi na rosnące znaczenie naszego kraju, jak i rosnącą popularność chińskiego giganta. Mam też nadzieję, że skutkować to będzie większą konkurencyjnością na naszym rynku. Allegro wiedzie prym od wielu lat, wielu użytkowników dostrzega już potrzebę silnego konkurenta w Polsce. Rozszerzenie metod płatności na AliExpress o PayU, które jest dobrze znane polskim konsumentom może ten proces przyspieszyć.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu