To imponujący wynik - 1,5 miliona aktywnych aplikacji IKO na telefonach klientów największego polskiego banku - PKO Banku Polskiego. Do tego 100 tysięcy mobilnych kart zbliżeniowych w technologii HCE robi wrażenie.
Polacy pokochali płatności poprzez aplikację - 1,5 mln aktywnych użytkowników IKO
Wynik imponujący o tyle, że pół miliona zdobyli w pół roku. O pierwszym milionie aktywnych aplikacji IKO pisałem Wam w grudniu ubiegłego roku, pracowali na niego prawie 4 lata, więc można powiedzieć, że popularność IKO rośnie teraz w nieporównywalnie większym tempie.
Łukasz Kuc, dyrektor Biura Projektów Mobilnych i Internetowych w PKO Banku Polskim:
Konsekwentnie realizujemy założony w stosunku do IKO plan i rozwijamy aplikację tak, by pozostawała najlepszą na polskim rynku. Stała poprawa ergonomii naszych kanałów zdalnych, w tym w szczególności IKO, przyciąga do Banku nowych klientów. Dynamicznie rosnąca liczba aktywowanych aplikacji pokazuje, że IKO spełnia oczekiwania i jest uniwersalnym narzędziem do obsługi finansów osobistych i realizacji płatności. Wsłuchujemy się w potrzeby użytkowników IKO i w najbliższym czasie odpowiemy na nie kolejnymi nowymi funkcjami w aplikacji – między innymi powiadomieniami push o zdarzeniach dotyczących posiadanych przez nich produktów.
IKO notuje ponad 700 tysięcy unikalnych użytkowników w tygodniu, którzy logują się do aplikacji 5 milionów razy, generując 2,8 mln transakcji w miesiącu. Daje to 1 transakcję w IKO, co sekundę.
Jeśli chodzi o płatności HCE w IKO, zadebiutowały one półtora roku temu. Od tego czasu 100 tysięcy użytkowników IKO aktywowało w tej aplikacji wirtualne karty zbliżeniowe, dokonując nimi 1,2 mln płatności zbliżeniowych. Przekłada się to na 57 tysięcy transakcji w tygodniu.
Trudno nie odnieść wrażenia, że to właśnie aplikacja IKO napędza popularność całego Polskiego Standardu Płatności BLIK. Statystyki BLIKA, które opublikował NBP, opisywałem Wam w zeszłym tygodniu. Gołym okiem widać, że większość transakcji w tym systemie generują użytkownicy właśnie aplikacji IKO.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu