podpis elektroniczny
7

Podpis elektroniczny za darmo? To już możliwe dzięki SignHero

Dziś dostęp i korzystanie z podpisu kwalifikowanego jest dość kosztowną i skomplikowaną usługą, ale powstał właśnie serwis SignHero autorstwa firmy Avaintec, który umożliwia podpisywanie dokumentów elektronicznych dla przedsiębiorców zupełnie za darmo.

Wystarczy założyć konto na stronie SignHero, jeśli chcemy archiwizować nasze dokumenty, podać swoje imię i nazwisko oraz adres email i możemy już podpisywać nasze dokumenty. W tym celu wgrywamy nasz dokument w formacie PDF, a po stronie serwisu następuję opatrzenie go tzw. pieczęcią elektroniczną.

Podpis elektroniczny

Tomasz Sekutowicz z firmy Avaintec:

Wchodzimy do systemu SignHero, rejestrujemy się, następnie wgrywamy swój dokument .pdf, który chcemy podpisać z naszym klientem lub kontrahentem, i zapraszamy go do podpisu. Klient nie musi mieć konta w tym systemie, jednym kliknięciem może złożyć swój podpis elektroniczny. Dokument jest opatrzony tzw. pieczęcią elektroniczną, gdzie jest dokładnie opisane, kto podpisał z obydwu stron ten dokument, w jakim momencie czasowym oraz z jakiego numeru IP komputera. Co jest istotne, tego typu podpis elektroniczny jest prawnie wiążący w Polsce.

SignHero - podpisywanie dokumentów online

Podczas wgrywania dokumentu mamy możliwość wyboru kto będzie składał podpisy na nim, możemy wybrać tutaj swoją osobę lub inne, na przykład kontrahenci, po czym musimy podać imię i nazwisko oraz adres email wszystkich osób składających podpis. Co ważne, wskazani kontrahenci nie muszą zakładać konta w systemie, będą mogli złożyć swój podpis bez logowania.

Podpis elektroniczny online

Na platformę możemy wgrać też swój własnoręczny podpis, który możemy złożyć korzystając z myszki lub ekranu dotykowego lub po prostu wgrać go w formie graficznej wprost z komputera.

Mówi się, że to jest platforma dla leniwych, ponieważ chcemy, żeby klienci skupiali się tylko na tych rzeczach, które są dla nich istotne. Podpisywanie dokumentów i ich archiwizowanie nie jest istotne dla firm, istotne jest to, co kryje się pod tymi dokumentami. Chcemy, żeby ten proces był bardzo prosty, najprostszy z możliwych i uważam, że to jest najprostsza platforma tego typu na świecie.

Jak zastrzega Tomasz Sekutowicz nie wszystkie dokumenty będziemy mogli podpisać w ten sposób na nowej platformie, ale w zdecydowanej większości, bo aż 96% dokumentów będących w obrocie gospodarczym.

Jest kilka przykładów użycia, w których nie możemy tego zrobić za pomocą SignHero, bo polski ustawodawca zastrzegł, że muszą te dokumenty być w formie pisemnej. Natomiast 96 proc. dokumentów prywatnych czy w obrocie gospodarczym można za pomocą naszej platformy podpisywać. Co istotne, klient nie musi zakładać konta, żeby podpisać dokument. Może to zrobić, jeśli chce automatycznie archiwizować swoje dokumenty.

SignHero sprawdzi się więc w kontaktach na odległość pomiędzy przedsiębiorcami, ale też wewnątrz firm, gdzie w ten sposób możliwe będzie podpisywanie między innymi umów o pracę, kiedy zatrudniamy osoby, które będą pracować zdalnie na przykład w innej miejscowości. Dostęp do platformy jest darmowy dla wszystkich.

Dla przypomnienia wspomnę, że już od marca 2019 ma rozpocząć się wydawanie nowych e-Dowodów, które w przyszłości mają zastąpić nam obecne dowody osobiste. Jedną z zaszytych w nich funkcji ma być „profil osobisty”, którym będziemy mogli potwierdzać swoją tożsamość i podpisywać się również online.

 

Źródło: Newseria Innowacje.