13

Poczta elektroniczna zyskuje dzięki social media!

Facebook, twitter i generalnie wszystkie tak zwane nowe media miały być pogromcą starych metod komunikacji takich jak email. Z teorią na temat spadku popularności poczty elektronicznej wśród użytkowników nowych mediów zmierzył się Nielsen. Wydzielił kilka grup internautów dzieląc ich według częstotliwości korzystania i zaangażowania w social media. Dla wszystkich tych grup został zmierzony czas jaki […]

Facebook, twitter i generalnie wszystkie tak zwane nowe media miały być pogromcą starych metod komunikacji takich jak email. Z teorią na temat spadku popularności poczty elektronicznej wśród użytkowników nowych mediów zmierzył się Nielsen. Wydzielił kilka grup internautów dzieląc ich według częstotliwości korzystania i zaangażowania w social media. Dla wszystkich tych grup został zmierzony czas jaki poświęcaj internauci na korzystanie z emaila. Wyniki tego testu moim zdaniem jest bardzo ciekawy (wykres poniżej)




Jak widać na powyższym wykresie, zaawansowani użytkownicy tak zwanych social mediów spędzają coraz więcej czasu na komunikacji mailowej. Ciekawy jest też fakt, że w praktycznie wszystkich grupach które korzystają z tego rodzaju mediów czas spędzany na korzystaniu z poczty nie spada.

Wnioski? Może ich być bardzo wiele. Na przykład : Social media są przede wszystkim narzędziem do grupowej komunikacji. Kiedy jednak chcemy wymienić się prywatnymi opiniami poszukujemy intymności, którą daje nam email. Kontakty biznesowe to kolejna kategoria informacji, która raczej nie będzie opanowana przez Facebooka czy Twittera. Owszem możemy rozpocząć dyskusje, ale bardziej poważne komunikaty czy informacje wyślemy mailem. Nie wiem czy wielu z was zwróciło uwagę na to, że często znajomi zagadują nas w serwisach społecznościowych, kiedy czegoś od nas chcą ale szczegóły dostajemy już mailem. W skrzynce na FB często znajduję np: „sprawdź maile wysłałem ci info”.

Wniosek alternatywny? Social media zasypują nas informacjami wysyłanymi na nasze skrzynki pocztowe (ktoś dodał nas do znajomych, ktoś skomentował nasze zdjęcie, dodał nas do obserwowanych itp). Cała ta masa informacji wpada do naszych skrzynek przez co częściej mamy z nimi kontakt. W zależności od serwisu mogą to być zarówno krótkie powiadomienia jak i pełne treści które będziemy przeglądać nie koniecznie w miejscu w którym się pojawiły. Podam tutaj mój przykład. Mam ustawione powiadomienie o każdym komentarzu jak wpada na Antyweb. W powiadomieniu tym jest pełna treść komentarza więc nie wchodzę na blog po to aby przeczytać kto i co napisał (tylko w momencie kiedy chcę dodać własną informacje).

Ciekawy jestem waszych obserwacji – czy korzystając z serwisów takich jak mikroblogi czy serwisy społecznościowe, rzadziej czy częściej zaglądacie do maila?