Telekomy

Świetne półrocze Play. Operator zapowiada więcej inwestycji

Piotr Kurek
0

Play Podsumowuje pierwsze pół roku 2022 r. W tym czasie wydarzyło się naprawdę sporo, a firma obiecuje, że to dopiero początek.

Ten rok dla Play jest szczególnie ważny i przełomowy. Przede wszystkim za sprawą przejęcia UPC, stałej rozbudowie stacji bazowych, pozyskiwaniu nowych klientów i udostępniania nowych usług. Play w pierwszym półroczu przyspieszyło mocno z inwestycjami, które zapewnią dostęp do szybkiego internetu na terenie całej Polski.

Pierwsza połowa 2022 roku to punkt zwrotny dla PLAY, a także moment przełomowy dla polskich klientów. Jestem dumny z tego, jak szybko i skutecznie zespoły Play i UPC połączyły swoje siły i w rekordowo szybkim czasie wprowadziły naszą pierwszą wspólną ofertę powitalną. PLAY i UPC łączą wspólne cele - wsłuchiwanie się w potrzeby klientów oferując im najlepszy stosunek jakości do ceny oraz najwyższą jakość usług mobilnych i stacjonarnych. W II kwartale 2022 r. umocniliśmy naszą wiodącą pozycję na polskim rynku przyspieszając wzrost i poprawiając wyniki we wszystkich kategoriach, począwszy od satysfakcji klientów po przychody i efektywność finansową, zarówno dla usług mobilnych, jak i stacjonarnych.

- mówi Jean Marc Harion, Prezes Grupy Play

Najważniejsze dane operacyjne za pierwsze półrocze 2022:

  • Solidne wyniki biznesowe i finansowe po konsolidacji z wynikami UPC:
  • Liczba raportowanych klientów mobilnych (bez M2M) wzrosła o 7,8% r/r osiągając liczbę 16,5 mln. Liczba aktywnych klientów mobilnych wzrosła o 5,6% r/r osiągając 12,7 mln
  • Play posiada 1,9 mln abonentów usług stacjonarnych i usług dla domu. To zasługa rozwoju usługi telewizyjnej PLAY NOW TV i dostępowi do internetu stacjonarnego Play oraz usług UPC. Baza klientów UPC wzrosła o 4% r/r do 1,6 mln
  • Całkowite przychody wzrosły o 26% r/r osiągając w drugim kwartale 2022 r. 2,3 mld zł
  • Przychody z usług mobilnych wzrosły o 7,3% r/r, do poziomu 1,1 mld zł w drugim kwartale 2022 r.
  • Przychody z usług wzrosły o 30% r/r osiągając w drugim kwartale 2022 r. 1,9 mld zł
  • EBITDAaL wzrosła o 79% r/r przekraczając w drugim kwartale 2022 r. poziom 1 mld zł
  • Play podsumowuje pierwsze 6 miesięcy 2022. Jest się czym chwalić

Jednym z ważniejszych kamieni milowych ostatnich 6 miesięcy jest przekroczenie liczby 10 tys. stacji bazowych. W minionym półroczu udało się uruchomić 936 stacji, co na koniec czerwca zaowocowało działaniem 10031 tego typu instalacji. W tym okresie podpisana została również umowa z InfraVia Capital Partners. Powołana w ten sposób tzw. spółka celowa ma jedno, najważniejsze zadanie - dostarczenie 6 milionom gospodarstw domowych szerokopasmowego internetu światłowodowego w nowym otwartym modelu dostępu do sieci.

Rozwijając swoją najnowocześniejszą infrastrukturę mobilną zapewniającą łączność Polakom, przekroczyliśmy historyczny kamień milowy 10 tys. stacji bazowych. Ponadto, nawiązaliśmy współpracę z firmą InfraVia Capital Partners, aby umożliwić dostęp do sieci światłowodowej 6 milionom gospodarstw domowych w Polsce, realizując naszą misję zapewnienia wolności wyboru polskim klientom w nowym modelu otwartego dostępu do sieci. Jestem przekonany, że pracując razem jako jeden zespół zbudowaliśmy mocne fundamenty, aby zrealizować naszą ambicję tworzenia nowej jakości na polskim rynku telekomunikacyjnym z korzyścią dla klientów, społeczeństwa i gospodarki cyfrowej.

- dodaje Harion.

Play był również pierwszym operatorem, który zaoferował wsparcie uchodźcom z Ukrainy uciekających przed wojną. Firma zapewniła niezbędną pomoc na granicy, kontakt z rodziną i bliskimi. Operatora przekazał również ćwierć miliona złotych Akcji Humanitarnej, które trafić miały do najbardziej potrzebujących.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu