Gry

Plague Inc. pomaga WHO walczyć z wirusem, WHO pomaga Plague Inc. stworzyć nowy tryb gry

Krzysztof Rojek
Plague Inc. pomaga WHO walczyć z wirusem, WHO pomaga Plague Inc. stworzyć nowy tryb gry
Reklama

Twórcy Plague Inc. niedawno przekazali aż 250 tys. dolarów na rzecz WHO i CEPI. Światowa organizacja doceniła pracę studia na rzecz rozwoju świadomości nt. epidemii, dlatego pomoże im zrobić nowy tryb gry.

Grę Plague.inc zna dziś prawie każdy. Już w momencie swojej premiery tytuł ten cieszył się dużą popularnością, jednak ostatnie wydarzenia sprawiły, że o tej wydanej w 2012 r. grze znów zrobiło się głośno. W samym tylko sklepie Google Play pozycja ta została pobrana do dziś ponad 50 milionów razy. Do tego należy oczywiście doliczyć użytkowników App Store. Jestem bardzo ciekaw, jaki wynik osiągnęłaby produkcja, gdyby nie nakaz usunięcia jej z chińskiej wersji sklepu. Tamtejsze władze uznały bowiem, że w świetle epidemii, która miała swój początek właśnie w Państwie Środka, proponowana przez Plague Inc. tematyka jest zbyt drażliwa dla mieszkańców. Cóż, może niedługo zmienią zdanie, bo..

Reklama

Plague inc. przekazało 250 000 dol. na rzecz walki z wirusem

Deweloper gry, firma Ndemic Creations, wypuścił 23 marca bardzo ważne oświadczenie. Zawarł w nim informacje o porozumieniu pomiędzy spółką a CEPI (Coalition of Epidemic Preparedness Innovations) i WHO, na mocy którego przekaże tym podmiotom łącznie 250 tys. dolarów darowizny, oczywiście celem walki z zagrożeniem, jakim jest choroba COVID-19.

Osiem lat temu nigdy nie wyobrażałem sobie, że prawdziwy świat będzie przypominał grę Plague Inc. lub że Plague Inc. pomoże tylu graczom przetrwać czas prawdziwej pandemii. Jesteśmy dumni, że możemy wesprzeć działania WHO i CEPI i ich pracę nad znalezieniem szczepionki na COVID-19

- James Vaughan, twórca Plague Inc.

Ludzie ze studia tworzącego grę jak mało kto są świadomi, jak duże szkody może wyrządzić wirus. Wierzą oni, że przekazane pieniądze pomogą w opracowaniu szczepionki. WHO bardzo doceniło ten gest i dotychczasową pracę studia, która, według organizacji, bardzo mocno przyczyniła się do wzrostu świadomości ludzi odnośnie mechanizmu działania pandemii. Deweloperzy, widząc to i mając "pod ręką" światowej klasy ekspertów ds. przeciwdziałania epidemiom, postanowili pójść o krok dalej i dodać do swojej produkcji nowy tryb.

[okladka rozmiar=srednia]

[/okladka]

Role się odwracają. Teraz to my zwalczamy zagrożenie

Koncepcja pierwszej gry Plague Inc. była bardzo przewrotna. Wcielaliśmy się bowiem w zabójczego wirusa, a naszym celem była eksterminacja planety. W nowym trybie staniemy po drugiej stronie barykady i naszym zadaniem będzie zrobić wszystko, by nie dopuścić do masowej zagłady. W przygotowaniu rozgrywki mają pomóc eksperci WHO. Tryb ten w swoich założeniach, oprócz dobrej zabawy, ma pełnić także rolę edukacyjną.

Gracze będą musieli poradzić sobie z rozprzestrzenianiem się choroby,  koniecznością poprawy i rozwoju systemów opieki zdrowotnej, a także kontrolą zachowań ludzi znanych z realnego świata. Mam tu na myśli segregację pacjentów, kwarantannę, zamykanie usług publicznych czy w końcu zachowywanie odstępów pomiędzy ludźmi. Rozwijamy ten tryb gry przy pomocy ekspertów ze WHO, Global Outbreak Alert and Response Network i innych.

Reklama

- możemy przeczytać na blogu.

Twórcy nie wspomnieli, kiedy mamy spodziewać się update'u gry i wzbogacenia jej o nowy tryb, ale zaznaczyli, że ta aktualizacja będzie darmowa dla wszystkich którzy już posiadają ich produkcję.

Reklama

 

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama