Bank

Aplikacja PKO pozwoli kupić film i audiobooka, a nawet umówić się do lekarza

Patryk Koncewicz
Aplikacja PKO pozwoli kupić film i audiobooka, a nawet umówić się do lekarza
2

Dodanie do aplikacji PKO usług niezwiązanych z bankowością ma podnieść ich wiarygodność w oczach klientów.

Jedna aplikacja by wszystkimi usługami rządz… to znaczy zarządzać! Taki cel przyświeca najwyraźniej PKO, które do swojej aplikacji mobilnej dodaje szereg usług niekoniecznie związanych z bankowością mobilną. Już niebawem klienci z poziomu aplikacji bankowej będą mogli przykładowo zorganizować sobie wieczór filmowy.

Bank PKO BP tworzy podstawy do wprowadzenia wysłanego marketplace

Aplikacje bankowe już od dawna nie służą tylko zarządzaniu kontem – powszechnym zjawiskiem stało się kupowanie biletów komunikacji miejskiej czy opłacanie biletów na przejazd autostradą. Polski bank idzie o krok dalej i wprowadza usługę zarządzania domową rozrywką. Jak podaje portal Bankier.pl, PKO planuje podjąć współpracę z dostawcami audiobooków i usług streamingowych. Oznacza to, że już niebawem klienci będą mogli wykupić dostęp do ulubionej książki lub filmu bez opuszczania aplikacji bankowej.

Źródło: Depositphotos

Inicjatywa obejmuje udostępnienie specjalnej platformy usług dodatkowych, zarządzanej przez spółkę PKO Finat. Projekt wystartował w marcu, kiedy to użytkownicy otrzymali możliwość korzystania z usług telemedycznych z poziomu aplikacji, a już niebawem pakiet poszerzy się o kolejne funkcjonalności. Oprócz wspomnianych audiobooków i streamingów wideo klienci będą mogli także obsługiwać nieruchomości. Bank poszukuje obecnie parterów, którzy będą zainteresowani sprzedawaniem swoich usług klientom PKO PB, korzystającym z aplikacji mobilnej IKO i serwisu internetowego iPKO

„W oczach niektórych klientów fakt, że dana usługa jest dostępna poprzez interfejsy banku, może także budować jej większą wiarygodność, dzięki czemu zostanie ona kupiona przez osoby, które w innym wypadku by jej nie nabyły, bo nie miałyby do niej wystarczającego zaufania” – Radosław Janusz, dyrektor Biura Rozwoju Usług Dodanych i E-commerce w PKO BP

Z perspektywy partnera dostęp do platformy ma być bezpłatny, ale będzie wymagać uiszczenia opłaty za integrację z API banku. Przedstawiciel PKO BP przekazał, że inicjatywa inspirowana jest działaniami telekomów, które już od dawna oferują klientom dodatkowe usługi, wykraczające poza zarządzenie kontem. Wszystkie nowości będą dostępne w obu aplikacjach klienckich, stanowiąc tym samym podwaliny pod marketplace banku, który w niedalekiej przyszłości przyczyni się do szybkiej rozbudowy oferty usług dodatkowych.

Stock image from Depositphotos

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Więcej na tematy:

news