Aplikacje webowe

Piwik PRO udostępni nowy plan Core - darmowa alternatywa dla Google Analytics

Grzegorz Ułan
Piwik PRO udostępni nowy plan Core - darmowa alternatywa dla Google Analytics
Reklama

Piwik PRO poinformował dzisiaj w dość szumnym komunikacie - Piwik PRO rzuca wyzwanie Google i udostępnia swoją bezpieczną platformę analityczną za darmo, o uruchomieniu bezpłatnego narzędzia do analityki stron w planie Core.

Statystyki stron i analiza odwiedzających witryny Google Analytics, zainstalowana jest na ponad 80% stron na całym świecie. Można z niej korzystać za darmo lub można też wykupić podobną usługę u innych dostawców. Teraz jeden z nich - wrocławska firma Piwik PRO udostępnia nowy, ale już zupełnie bezpłatny plan Core.

Reklama

To będzie pierwsza darmowa alternatywa dla Google Analytics na rynku, umożliwiająca szczegółową analizę ruchu na stronie.

Maciej Zawadziński, CEO Piwik PRO:

Dzięki rozbudowanemu zestawowi funkcjonalności, nowy plan Piwik PRO Analytics Suite jest prawdziwą alternatywą dla Google Analytics. Naszą przewagą jest też to, że w odróżnieniu od Google’a nie używamy informacji o użytkownikach do własnych celów. Właściciele stron mogą więc być spokojni o bezpieczeństwo i prywatność danych zbieranych przy pomocy naszej platformy.


Firma zastrzega, że nie wykorzystuje danych użytkowników. Ich model biznesowy opiera się na sprzedaży płatnych planów, a w darmowym planie Core mamy znaleźć większość ze standardowych i zaawansowanych raportów znanych z Google Analytics. Skąd ten ruch ze strony Piwik PRO? Twórcy platformy upatrują w darmowym planie Core zwiększenie globalnego zasięgu Piwik PRO i umocnienie jego pozycji jako alternatywy dla Google Analytics.

Początkowo do planu Core uzyskają testowy dostęp użytkownicy, którzy zgłoszą się do nich na tej stronie. Kody dostępu mają być rozdawane chętnym na platformie LinkedIn i oznaczone będą hashtagiem #piwikpro.

Oficjalna premiera planu Core z dostępem dla wszystkich zapowiedziana została na lato tego roku.

Reklama

Źródło: Piwik PRO.

Reklama

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama