To już trzeci rok, od kiedy to Uber dostępny jest w Polsce. Zaczynali w 2014 roku, początkowo uruchamiając swoje usługi w Warszawie, później do tego grona dołączając kolejne polskie miasta Kraków, Trójmiasto, Poznań, Wrocław, Łodź czy niektóre miasta z Konurbacji Górnośląskiej. Dziś Uber świętuje właśnie osiągnięcie granicy miliona zarejestrowanych użytkowników w Polsce, co stawia nasz kraj na trzecim miejscu w Europie, pod względem wielkości rynku dla Ubera, wyprzedza nas tylko Wielka Brytania i Francja.
Uber uważa, że taki sukces w Polsce wiąże się z dużą akceptacją nowych technologii wśród młodych Polaków, aż 72% z nich, z największych miast Polski żywi przekonanie, że wskazanie nawigacji GPS jest bardziej wiarygodnym sposobem naliczania opłat niż wskazanie taksometru, a 60% bardziej ufa weryfikacji kierowcy w aplikacji mobilnej niż identyfikacji kierowcy w pojeździe.
Kacper Winiarczyk, dyrektor generalny Ubera w Polsce:
Dziękujemy milionowi polskich użytkowników za zaufanie, którym nas obdarzyli - w ciągu niespełna 3 lat obecności na polskim rynku Uber stał się najpopularniejszą aplikacją do zamawiania przejazdów. Użytkownicy Ubera zwracają uwagę na bezpieczeństwo, wygodę i przystępną cenę, a nas cieszy, że ponad 95% z nich jest zadowolonych z korzystania z aplikacji.
Wszystko ładnie, pięknie brzmi, ale ten czas to też pasmo nieustających problemów, czy to z urzędami czy samymi taksówkarzami. A wszystko wskazuje, że to nie koniec. Kilka dni temu na stronach Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa pojawiły się propozycje zmian w ustawie o transporcie drogowym, według których wprowadzony zostanie obowiązek posiadania licencji przez wszystkich kierowców trudniących się drogowym przewozem osób, również tych, będących pośrednikami. Taka zmiana może sprawić, że spadnie zainteresowanie współpracą z Uberem przez kierowców, którzy traktują tę pracę jako dodatkowe zajęcie i dodatkowy zarobek, a konieczność ubiegania się o licencję może skutecznie ich do tego zniechęcić.
Niemniej usługa się rozwija, milion zarejestrowanych użytkowników robi wrażenie, nie straszna jest dla nich ta nagonka ze strony urzędów czy taksówkarzy. Uber przy tej okazji przygotował dla nich specjalną promocję, która zwiększa wartość kodu polecającego z 15 zł do 30 zł. Szczegóły promocji dostępne są na stronie http://t.uber.com/milion.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu