Wczoraj miało miejsce uroczyste ogłoszenie finalistów drugiej edycji programu Orange Fab. Przypomnę, że jest to program akceleracyjny dla małych i...
Wczoraj miało miejsce uroczyste ogłoszenie finalistów drugiej edycji programu Orange Fab.
Przypomnę, że jest to program akceleracyjny dla małych i średnich firm i osób, które prowadzą działalność gospodarczą. Czyli tak naprawdę szansa na pozyskanie Orange jako partnera dla startupu i przy okazji bonusu w wysokości 40 000 zł.
W tym roku do konkursu zgłosiło się 107 firm, co przy tych narzuconych kryteriach (projekty nie mogły być na etapie pomysłu czy wczesnego rozwoju) jest bardzo dobrym wynikiem.
Nie przedłużając jednak przedstawiam wam finalistów drugiej edycji Orange Fab:
Pierwsze miejsce
Głowna nagroda czyli 30 000 PLN, 12 tygodniowy program akceleracyjny oraz wyjazd na Demo Day do Paryża zdobywa firma PKRM (Platforma Komunikacji i Rozwiązań Mobilnych).
PKRM oferuje usługi LBS (Location Based Services) za pomocą femtokomórek. Spółka wykorzystuje małe stacje nadawcze do świadczenia value added services jak np. LBS. Metoda lokalizacji została opatentowana i jej podstawową zaletą jest działanie dla wszystkich urządzeń mobilnych. Nie ma potrzeby bycia smartphone friendly, posiadania odpowiedniego modułu jak Beacon, NFC, GPS, włączonego interfejsu, posiadania zainstalowanej i uruchomionej aplikacji. Mówiąc po ludzku możemy na przykład za pomocą femtokomórek wzmocnić sygnał GSM w budynku czy w innych powierzchniach zamkniętych. Co ciekawe komunikacja z infrastrukturą GSM odbywa się poprzez protokół IP. Bardzo ciekawy projekt, który jest w stanie znacznie obniżyć koszty rozbudowy sieci operatora czy też dostarczyć dodatkowe usługi oparte na lokalizacji.
Drugie miejsce
Drugie miejsce zajęła firma Lemon Labs. Stworzyli oni działającą w chmurze platformę, która poprzez kontakt z tzw. beaconami umieszczonymi w fizycznych miejscach ma dawać użytkownikom nowe możliwości zbierania danych oraz ułatwiać interakcję z klientami.
Trzecie miejsca
Miejsce trzecie przypadło Hollo.pl firmy Edu4work. HOLLO to system zbudowany przy użyciu technologii internetowych i rozwiązań mobilnych. Aplikacja mobilna HOLLO daje możliwość szybkiego wezwania pomocy drogowej w trudnej sytuacji drogowej. Pozwala zgłosić awarię, znaleźć właściwego usługodawcę, sprawdzić ceny usług, wezwać pomoc i rozliczyć świadczenia związane z obsługą zdarzeń drogowych dzięki modułowi płatności mobilnych. Klient korzystający z aplikacji rejestruje się skanując QR Cod z dowodu rejestracyjnego. W ten sposób, łatwo i szybko przekazywane są informacje na temat pojazdu, które pomagają przekazać zgłoszenie do usługodawców posiadających właściwe urządzenia. Świadczeniu usług assistance dla kierowców przy wykorzystaniu aplikacji mobilnej.
Miejsce trzecie razem z Hollo.pl przypadło usłudze Kekemeke. Kekemeke to skuteczny program lojalnościowy, który znaną zasadę zbierania pieczątek na kartonikach przenosi w świat technologii. Jest to także narzędzie do dwustronnej komunikacji z konsumentami poprzez pushe, ankiety, opinie i oceniarki. W Kekemeke zdobyte pieczątki sprzedawca zatwierdza swoim indywidualnie określanym kodem PIN. Rozwiązanie posiada rozbudowany system antyfraudowy obsługiwany przez wykwalifikowaną ekipę. Aplikacja jest bezpłatna dla konsumentów i działa także bez internetu.
Wyróżnienia
W programie wyróżnione zostały dodatkowo dwa projekty :
OORT Europe S.A. .OORT to unikalna w skali globalnej technologia, która pozwala użytkownikom kontrolować urządzenia w ich otoczeniu za pomocą jednej aplikacji w smartfonie lub na tablecie, bez względu na ich producenta. Umożliwia ona tworzenie własnego systemu inteligentnego domu bądź biura, którego jednostką sterującą jest posiadany smartfon lub tablet, co pozwala m.in.: włączać i wyłączać światło, zmieniać jego kolor, mierzyć jakość powietrza czy lokalizować zagubione przedmioty. Użytkownicy mogą kontrolować swoje urządzenia poprzez Bluetooth SMART (w obrębie jego zasięgu), za pomocą aplikacji mobilnej dostępnej na Androida i iOS, bądź, posiadając OORT SmartHub, z każdego miejsca na ziemi z dostępem do Internetu za pośrednictwem dowolnej przeglądarki internetowej.
Polecam zwrócić uwagę na ten projekt i jego rozwój. To jeden z lepszych polskich reprezentantów jeśli chodzi o internet rzeczy i związane z nim rozwiązania.
HYENT : to globalna gra w świecie rzeczywistym. Akcje w niej są oparte o aktywności w otaczającym nas świecie. Akcje te dają graczom punkty które są wymienne na pieniądze i pozycje rankingowe z wartościowymi nagrodami. Użytkownik łączy emocje (związane z rozbudowywaniem postaci i zarabianiem) z markami współpracującymi z HYENT. Poprzez to uzyskuje się efekty marketingowe na polu które wcześniej nie było dostępne. Nagrodzona aplikacja mobilna do grywalizacji życia i wzmacniania więzi klientów z markami.
Przed zwycięzcami teraz 12 tygodniowy program akceleracji oraz demo day w Paryżu.
Wszystkim zwycięzcom w imieniu ekipy Antyweb serdecznie gratulujemy!
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu