121

Onet dobitnie mówi „nie” blokowaniu reklam

Wydawcy tracą cierpliwość i nie zamierzają czekać z założonymi rękami. Internauci chętnie korzystają z blokerów reklam, ale coraz większa liczba witryn stosuje narzędzia zapobiegające ukrywaniu reklam. Onet zasłonił ponad połowę strony głównej w odpowiedzi na praktyki odwiedzających.

Paweł Jurek, dyrektor zarządzający w Onecie, twierdzi, że firma jest zadowolna z efektów działań, ponieważ liczba osób dezaktywujących adblokery stale rośnie. Nic dziwnego, skoro odtwarzanie materiałów w VOD.pl jest niemożliwe, gdy mamy aktywny bloker. Kolejnym krokiem okazało sę wyłączenie dolnej połowy strony głównej portalu, a o znaczącym odpływie użytkowników nie ma mowy, dlatego wkrótce podobne mechanizmy trafią na inne serwisy Grupy Onet jak Newsweek.pl czy Forbes.pl.

Wirtualna Polska nie decyduje się na tak odważny krok, ale w sekcji wideo również nie toleruje blokerów reklam. Czy inne portale podążą za Onetem? Trudno powiedzieć, ale wydaje się to coraz bardziej prawdopodobne.

Źródło: Wirtualne Media.