OnePlus idzie śladem innych chińskich marek, które chcą jak Apple zbudować swój ekosystem. W tym celu wypuści na rynek tablet OnePlus Pad.
Kiedy w 2010 roku Apple zaprezentowało iPada, cały technologiczny świat wstrzymał na chwilę oddech. Idea tabletu cyfrowego nie była wtedy wcale nowa, ale Apple zrobiło wtedy jedną bardzo ważną rzecz - zaprezentowało tablet dla konsumenta z oprogramowaniem, które umożliwia faktyczne wykorzystanie większej powierzchni roboczej. Z czasem iPady ewoluowały, idąc w coraz bardziej profesjonalne zastosowania - tworzenie grafik, edycja wideo czy granie. Wszystko to dzięki rosnącej jakości komponentów wewnętrznych (procesor M1, wyświetlacz, Apple Pen) w połączeniu z oprogramowaniem, które pozwala wydobyć maksimum z dostępnego sprzętu. Oczywiście - ponad 10 lat temu konkurencja z Androidem bardzo szybko zaczęła produkować swoje odpowiedniki iPadów. Oczywiście, na początku androidowe tablety szybko uzyskały większość, jednak z czasem ludzie zorientowali się, że bez specjalnych funkcji są to po prostu duże, nieporęczne smartfony i dziś statystyki sprzedaży mówią jednoznacznie, że dziś na rynku liczą się jedynie tablety Apple.
I w tej rzeczywistości OnePlus wypuszcza swój tablet
Zgadzam się z tym co mówił Paweł w swoim wpisie odnośnie potencjalnego tabletu od Vivo. Android po prostu nie jest przystosowany do tabletów, a i w jego repozytorium brak jest programów jak ProCreate, które uzasadniałyby istnienie większego ekranu i precyzyjnego stylusa. Dlatego nie rozumiem, dlaczego marka, która ma bardzo mocno ugruntowaną pozycje w świecie smartfonów porywa się na zrobienie tabletu. Tą marką jest oczywiści OnePlus i jego OnePlus Pad - nazwa, którą firma niedawno zarejestrowała, potwierdzając, że pracuje nad swoim tabletem.
Oczywiście - wyjaśnienie tego fenomenu jest dosyć proste i jest to zjawisko, które nazywam "innimaizmem". Dziś producenci (albo raczej - marki) konkurują ze sobą nie na jakość, ale na ilość. Każdy chciałby mieć swój "ekosystem" nawet jeżeli kupno wszystkich urządzeń od tego samego producenta nie daje konsumentowi żadnych dodatkowych bonusów. Widać to bardzo mocno w przypadku właśnie tabletów z Androidem. Jakby się producent nie starał, to dalej będzie "tablet z Androidem", oferujący dokładnie te same możliwości co każdy inny tablet. Jednak dziś każdy szanujący się producent musi mieć smartfon, słuchawki, tablet oraz smartwatch, i OnePlus po prostu podąża tym trendem.
A czy jest to potrzebne konsumentom? To już zupełnie inna kwestia.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu