E-commerce

OLX chce być jak Allegro. Własny system płatności i rekompensaty dla oszukanych kupujących

Grzegorz Ułan
OLX chce być jak Allegro. Własny system płatności i rekompensaty dla oszukanych kupujących
Reklama

OLX poinformował wczoraj o istotnych zmianach w funkcjonowaniu tego serwisu, które mają wejść w życie 9 września.

Nadchodzą poważne zmiany w najpopularniejszym serwisie ogłoszeniowym OLX. Najważniejsze z nich to wprowadzenie własnego systemu płatności oraz rekompensat dla klientów, którzy zakupili za jego pośrednictwem towar niezgodny z opisem.

Reklama

Płatności OLX

Od 9 września za wystawione przedmioty w tym serwisie ogłoszeniowym będzie można zapłacić przez system płatności OLX. Będzie to dobrowolna forma płatności, warunkiem z niej skorzystania będzie jedynie sprzedaż przedmiotów wystawionych z opcją dostawy. Co ważne, środki za takie zakupy będą zamrożone na koncie sprzedawcy do momentu ich otrzymania przez kupującego.

Należność z tytułu zapłaty przez Kupującego ceny Przedmiotu zostanie zatrzymana przez Operatora Płatności na prowadzonym przez niego na rzecz Sprzedającego (rachunek escrow) do czasu odebrania przez Kupującego przesyłki zawierającej Przedmiot. Po odebraniu przez Kupującego przesyłki zawierającej Przedmiot środki pieniężne zostaną niezwłocznie przekazane na narzędzie rozliczeniowe Sprzedającego prowadzone przez Operatora Płatności. Środki dostępne na narzędziu rozliczeniowym Użytkownika mogą być w każdej chwili, bezpłatnie przez niego wypłacone na jego osobiste konto bankowe.


Rekompensata OLX

Drugą istotną zmianą w serwisie będzie wprowadzenie rekompensaty finansowej dla kupujących, którzy dokonali zakupu przedmiotów niezgodnych z opisem lub o wartości wyższej niż wynikało to z opisu w ogłoszeniu. Tutaj warunkiem uzyskania takiej rekompensaty będzie dokonanie zapłaty z wykorzystaniem opisywanego wyżej systemu płatności OLX.

O rekompensatę ubiegać się może Kupujący, który:

  • otrzymał Przedmiot, który jest niezgodny z treścią Ogłoszenia i posiada wartość istotnie niższą od Przedmiotu opisanego w Ogłoszeniu
  • zawarł Transakcję z wykorzystaniem usług Płatności OLX oraz Przesyłki OLX,
  • prowadził korespondencję lub podjął próbę wyjaśnienia ze Sprzedającym niezgodności Przedmiotu z treścią Ogłoszenia w ramach czatu (wiadomości) udostępnianego w Serwisie

Wniosek o taką rekompensatę należy wysłać na adres pomoc@olx.pl w terminie 30 dni od otrzymania przedmiotu, OLX rezerwuje sobie taki sam termin na jego rozpatrzenie. Wysokość rekompensaty ma być ustalana na podstawie ceny przedmiotu z ogłoszenia, ale nie będzie wyższa niż 200 zł.

Szczegóły powyższych zmian znajdziecie w nowym regulaminie OLX, który będzie obowiązywał od 9 września 2020 roku pod tym linkiem, oraz w osobnym pliku opisującym zasady bezpiecznych transakcji OLX.

Reklama

Źródło: OLX.

Reklama

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama