Od listopada Poczta Polska udostępni możliwość nadawania paczek i przesyłek kurierskich z opcją odbioru w blisko 1700 kioskach i salonikach sieci RUCH.
Usługa skierowana jest dla sklepów internetowych, platform do e-handlu oraz klientów biznesowych i obejmuje takie opcje przesyłek jak Paczka24 i Paczka48, Pocztex Kurier48 oraz Pocztex Ekspres24.
Grzegorz Kurdziel, członek zarządu Poczty Polskiej:
Klienci chcą mieć jak najwięcej dogodnych dla siebie miejsc do odbioru ezakupów. Dlatego naszym głównym celem w segmencie eCommerce jest zapewnienie jeszcze większej liczby punktów odbioru przesyłek. Systematycznie poszerzamy naszą sieć o punkty partnerów biznesowych. Chcemy już w 2017 roku mieć 10 tys. takich punktów. Obecna umowa z RUCH-em będzie miała także skutki biznesowe, bo zakładamy zwiększenie liczby paczek obsługiwanych przez Pocztę, dzięki konkurencyjnej ofercie dla e-sklepów, którym zależy na jak najwygodniejszej formie dostaw dla swoich klientów.
Za nową usługą przemawia fakt, że zamawiając towar w sklepie internetowym, możemy zaznaczyć odbiór w pobliskim kiosku i odebrać go w dogodnym terminie, na przykład wracając z pracy, bez konieczności umawiania się z kurierem. Ponadto 80% paczek dostarczana jest do punktów odbioru następnego dnia roboczego po nadaniu, a maksymalny czas oczekiwania do dwa dni robocze.
Klienci mają być informowani o statusie paczki wiadomościami SMS - w chwili nadania jej przez sklep internetowy, kiedy przesyłka dotrze do punktu odbioru oraz po 3 dniach od dotarcia przesyłki do punktu. Losy przesyłki można śledzić również online na stronie www. Czas na odbiór jej z punktu ustalono na 7 dni.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu