Polski Standard Płatności Blik staje się coraz powszechniejszy (obecnie korzysta z niego 2 mln użytkowników). Można nim płacić w wielu punktach, sklepach, kawiarniach (do tej pory dokonano nim 6 milionów transakcji) wypłacać z bankomatów (14,5 tys. bankomatów) czy dokonywać płatności bezpośrednich P2P. Dostępny jest w większości polskich banków, a wczoraj dołączył do nich T-Mobile Usługi Bankowe.
O ile Blik bardziej dostępny jest w stacjonarnych punktach sprzedaży, o tyle w internecie nie jest jeszcze tak popularny. Zmieni się to prawdopodobnie teraz, gdyż PSP nawiązało współpracę z PayU. Płatność Blikiem jest już możliwa u wybranych merchantów, a wkrótce zostanie udostępniona we wszystkich serwisach i sklepach obsługiwanych przez PayU.
Dariusz Mazurkiewicz, Wiceprezes Polskiego Standardu Płatności, operatora systemu Blik:
Nawiązanie współpracy z PayU S.A. jest kolejnym bardzo ważnym krokiem w kierunku popularyzacji systemu płatności mobilnych BLIK w eCommerce. BLIK staje się głównym, najwygodniejszym i najszybszym sposobem płatności w internecie - a właśnie tego oczekują od nas nasi użytkownicy. Współpraca z PayU to dla nas naturalny kierunek rozwoju.
Sylwia Bilska, Dyrektor Generalny i Członek Zarządu PayU S.A.:
W zakresie obsługi i rozliczania transakcji bezgotówkowych w internecie oferujemy bezpieczne i zaawansowane technologicznie rozwiązania, które są bardzo łatwe w użyciu dla konsumentów, bo bardzo często oparte o jedno kliknięcie. Internet daje jednak możliwość zaoferowania różnorodnych kanałów płatności - jednym z nich, bardzo ważnym, jest BLIK. Rozpoczynając współpracę z nowym Partnerem, chcemy zagwarantować wszystkim kupującym online dostęp do najlepszych sposobów płatności, a oni sami wybiorą i zdecydują, co jest dla nich najwygodniejsze.
Wraz z informacją o podjęciu współpracy PSP z PayU, otrzymaliśmy grafiki z wizualizacją procesu płatności Blikiem w PayU:
Szybko, prosto i przyjemnie (no prócz ubywającej kasy). Brawo.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu