Felietony

Nowy panel reklamowy Facebooka to łatwiejsze prowadzenie kampanii

Marcin Kamiński
Nowy panel reklamowy Facebooka to łatwiejsze prowadzenie kampanii
6

Z panelu reklamowego Facebooka codziennie korzysta zapewne wielu z Was - zarówno posiadaczy małych biznesów jak i pracowników agencji reklamowych. Największy serwis społecznościowy wprowadza zmiany w Facebook Ads Manager, które w wielkim skrócie powinny znacznie ułatwić ustawianie kampanii oraz obse...

Z panelu reklamowego Facebooka codziennie korzysta zapewne wielu z Was - zarówno posiadaczy małych biznesów jak i pracowników agencji reklamowych. Największy serwis społecznościowy wprowadza zmiany w Facebook Ads Manager, które w wielkim skrócie powinny znacznie ułatwić ustawianie kampanii oraz obserwowanie ich efektów. Wszystko dzięki wprowadzeniu nowych celów, takich jak zdobycie lajków, promocja wpisu, pozyskanie nowych użytkowników, przekierowanie do aplikacji czy zapis fana na utworzone przez nas wydarzenie.

Powodzenie kampanii reklamowej na Facebooku zależy od wielu czynników. Liczy się nie tylko sama kreacja i hasło, ale także wybranie odpowiedniej grupy docelowej, ustalenie stawek czy częstotliwości wyświetlania naszej reklamy. Serwis społecznościowy chcąc ułatwić reklamodawcom kontrolowanie budżetów i zwrotu z inwestycji w kampanie wprowadza zmiany do panelu reklamowego Facebook Ads Manager.

Zmodernizowany panel reklamowy Facebooka wprowadza podstawową nowość: koncentrację na celach kampanii. Reklamodawca może wybrać teraz, czy zależy mu bardziej na pozyskaniu nowych fanów, wzroście liczby użytkowników aplikacji czy może promocji wybranego wpisu wśród jak największej grupy odbiorców. Dzięki sprecyzowaniu jasnego celu narzędzie przelicza wyniki kampanii i prezentuje nam zwrot z inwestycji (np. koszt pozyskania jednego nowego fana lub osoby zapisanej na nadchodzące wydarzenie).

Odświeżony Facebook Ads Manager to nie tylko łatwiejszy dostęp do informacji o realizacji celów przez prowadzone kampanie, ale również prostsze obliczanie ROI, czyli zwrotu z inwestycji. Jeżeli za pomocą naszej kampanii kierujemy fanów na nasza stronę www i korzystamy przy tym ze śledzenia konwersji, efekty naszych działań ujrzymy w panelu reklamowym Facebooka. Dla każdej reklamy widoczny będzie również koszt w przeliczeniu na konwersję wybranego celu. Dodatkowo, jeśli przypiszemy wartość każdej konwersji w panelu śledzenia zostanie obliczona "całkowita wartość konwersji" dla danej reklamy.

Nowości w panelu reklamowym Facebooka powinny przypaść do gustu wszystkim osobom korzystającym z tego narzędzia, albowiem zwyczajnie ułatwiają pracę. Możliwość ustalania jasno sprecyzowanych celów może okazać się przydatna szczególnie właścicielom mniejszych biznesów oraz administratorom tworzącym swoje pierwsze kampanie. Zmiany będą widoczne dla wszystkich użytkowników Facebook Ads Manager w ciągu nadchodzących tygodni.

Źródło: FacebookStudio

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Więcej na tematy:

Facebook