13

Nowy algorytm Facebooka skłania firmy do zakupu większej liczby reklam

Facebook zapowiedział wprowadzenie kolejnych zmian w algorytmie odpowiadającym za wyświetlanie wpisów publikowanych przez firmowe strony w strumieniu nowości u użytkowników. Oznacza to nic innego, jak mniejszą widoczność wpisów pojawiających się w naszym newsfeed w naturalny, organiczny sposób. Czy jest to chęć uporządkowania bałaganu, czy zwyczajne nakłanianie marek do zainteresowania się płatną powierzchnią reklamową na Facebooku? […]

Facebook zapowiedział wprowadzenie kolejnych zmian w algorytmie odpowiadającym za wyświetlanie wpisów publikowanych przez firmowe strony w strumieniu nowości u użytkowników. Oznacza to nic innego, jak mniejszą widoczność wpisów pojawiających się w naszym newsfeed w naturalny, organiczny sposób. Czy jest to chęć uporządkowania bałaganu, czy zwyczajne nakłanianie marek do zainteresowania się płatną powierzchnią reklamową na Facebooku?

Po głośnym debiucie na giełdzie serwis społecznościowy Facebook miał kilka ciężkich chwil, dlatego nie powinno nikogo dziwić, że Mark Zuckerberg stara się w swoim biznesie wycisnąć ile tylko się da z płatnych reklam. Zmiana algorytmu odbywa się zazwyczaj co tydzień, po raz pierwszy jednak zaimplementowano tak duże zmiany, które bezpośrednio zmniejszają widoczność postów publikowanych przez profile firmowe polubione przez nas w przeszłości.

Oficjalnie Facebook twierdzi, że wprowadzane zmiany nie mają na celu karania w jakikolwiek sposób firmowych profili, a zaangażowanie pomiędzy nimi a fanami nie powinno spaść po uruchomieniu nowej wersji algorytmu. Nie ma jednak wątpliwości, że zmiany jak i przeprowadzane w wyniku tego testy mają na celu wprowadzenie większej liczby wpisów sponsorowanych, za które w przeciwieństwie do „tradycyjnych” wpisów Facebook pobiera pieniądze.

Zmiany w algorytmie spowodują:
– zmniejszenie widzialności postów firmowych profili od 5 do nawet 40% – zależeć to będzie od praktyk stosowanych przez każdy profil
– nakłanianie przez Facebooka do płatnej reklamy i promowania wpisów
– zmianę stosunku postów organicznych do sponsorowanych
– wymuszenie nowych strategii publikacji postów, nastawionych na interakcję z poziomu newsfeedu
– optymalnie jest publikować maksymalnie dwa wpisy dziennie, z mediami jako załącznikami (zdjęcia, wideo)

Prowadzenie firmowego profilu staje się coraz bardziej wymagającym zajęciem – wpisy staną się mniej widoczne, przez co konieczne może okazać się wykupienie płatnych reklam. Fanów zdobywać również należy w naturalny sposób – pomaganie sobie zakupem lajków poprzez Allegro może szybko skończyć się znikającymi fanami z firmowego profilu.

Źródło: Social@Oglivy