Już kilka lat temu motoryzacyjny świat dziwił się, że Audi pokazało najmniejsze A1. Teraz auto wraca w mocno odświeżonym stylu. Przekona do siebie klientów?
O małym Audi A1 motoryzacyjny świat usłyszał w 2010 roku, kiedy to na Salonie Samochodowym w Genewie zaprezentowano pierwszą generację małego auta. Później pokazano usportowioną wersję S1, której nazwa była wcześniej wykorzystywana przez wyścigową odmianę legendarnego Audi quatrro, lecz oba auta nie mają ze sobą nic wspólnego. Współczesne auto miało dużo wspólnego z Volskwagenem Polo piątej generacji – m.in. współdzieliło płytę podłogową. Czy najnowsze wcielenie małego Audi będzie wyłącznie bogatszą odmianą wspomnianego Polo?
Nowe Audi A1: nowoczesny design i wnętrze
Nowe Audi A1 można opisać w kilku słowach: mały, stylowy i bardzo elegancki. Technicznie zostało oparte o płytę modułową MQB A0, na której zbudowano również Polo i Ibizę. Nowe A1 mierzy 4,03 metra długości, 1,74 metra szerokości i 1,41 metra wysokości. W przednim pasie możemy zauważyć tradycyjny grill single frame, a młodzieżowy i dynamiczny charakter zdradzać mają m.in. trzy niewielkie wloty powietrza w masce, które zgrabnie przechodzą w światła do jazdy dziennej LED – nie wiemy czy w Audi A1 pojawi się technologia MatrixLED (raczej wątpliwe). Tylna część to masywny zderzak z chromowaną końcówką układu wydechowego, niewielki spojler na klapie bagażnika i światła LED. Całość wygląda bardzo zadziornie i nowocześnie.
Wsiadając d
Nowe Audi A1: zaawansowany napęd i zawieszenie
W ofercie jednostek napędowych do wyboru mają być trzy jednostki napędowe benzynowe: 3-cylindrowe 1.0 TSI 95 KM, 1.0 TSI 115 KM i 1.5 TSI 150 KM. W późniejszym okresie pojawi się mocna odmiana z 2-litrowym benzyniakiem 2.0 TSI 200 KM. Nie wiadomo na razie nic na temat jednostek wysokoprężnych – prawdopodobnie w ogóle nie znajdą się one w katalogu nowego Audi A1. Zapowiadana jest z kolei usportowiona odmiana S1, jednak jej moc jest jeszcze owiana tajemnicą. Za przeniesienie mocy na koła odpowiadać ma 5- lub 6-biegowa, manualna skrzynia biegów lub dwusprzęgłowe S-Tronic (w zależności od wersji z 6. Lub 7. przełożeniami).
Nowe Audi A1 dostępne ma być z trzema rodzajami zawieszenia – standardowym, sportowym i regulowanym sportowym. Opcjonalnie pojawi się możliwość wyboru pakietu Performance Pack, który m.in. oferuje większe hamulce (312 mm średnicy tarcz z przodu i 272 mm z tyłu). Audi słynie od wielu lat z położenia dużego nacisku na bezpieczeństwo. Nie inaczej ma być z nowym A1, na pokładzie którego znajdziemy m.in. asystenta pasa ruchu, adaptacyjny tempomat, czy układ zapobiegania kolizjom przy małych prędkościach.
Nowe Audi A1 zadebiutuje podczas jesiennego Salonu Samochodowego w Paryżu. Cena? Na razie nie znana, ale tanio na pewno nie będzie.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu