Grupa Wirtualna Polska udostępniła właśnie nową funkcję w swoich webowych wersjach poczty, na obydwu portalach - http://segregator.poczta.o2.pl/ oraz ...
Grupa Wirtualna Polska udostępniła właśnie nową funkcję w swoich webowych wersjach poczty, na obydwu portalach - http://segregator.poczta.o2.pl/ oraz http://segregator.poczta.wp.pl/. Już na pierwszy rzut oka widzimy, że coś nam to przypomina.
Można nawet powiedzieć, że opcja żywcem przeniesiona z Gmaila, z tą różnicą, że tutaj sami musimy nauczyć naszego klienta nowych przyzwyczajeń (szczegóły w aktualizacji wpisu). Na Gmailu proces ten od początku był w znacznym stopniu zautomatyzowany.
Dostaniemy do dyspozycji 4 nowe, puste zakładki, a mianowicie: Społeczności, Zakupy grupowe, Oferty oraz Inne.
Aby nasza nowa poczta nauczyła się właściwego, naszego własnego przyporządkowania, będziemy musieli ręcznie, metodą przeciągnij i upuść, przenosić poszczególne emaile do odpowiednich zakładek.
Tak to wygląda w rzeczywistości na WP.pl, na O2.pl znowu mi skasowali konto, z wiadomych względów - braku logowania.
Niestety, podobnie jak w przypadku Gmaila, nie możemy dodawać nowych, własnych zakładek.
Dobrze, że zdecydowano się na te zmiany, w znacznym stopniu powinny ułatwić zarządzenie skrzynką pocztową przez jej użytkowników. Dobrze, że wzorują się na sprawdzonych rozwiązaniach Google, jednak ciężko nie odnieść wrażenia, że to trochę za późno. Gmail zgarnął już znaczną cześć rodzimego rynku w tym zakresie i raczej trudno będzie tę pozycję odzyskać. Niemniej myślę, że dotychczasowi użytkownicy z radością przywitają ten Segregator, na Gmailu sprawdza się to u mnie znakomicie. Tylko jak wspominałem, w obydwu wersjach przydałaby się jeszcze opcja indywidualnego zarządzania tymi zakładkami. Na Gmailu, chyba raczej się tego nie doczekamy, więc może Wirtualna Polska się zdecyduje w przyszłości na taki krok?
Aktualizacja
Otrzymaliśmy właśnie od Rzecznika Prasowego Grupy Wirtualna Polska, Pani Katarzyny Halickiej sprostowanie odnośnie działania samego Segregatora. W moim przypadku, po zalogowaniu się na konto, wszystkie wiadomości (reklamy) cały czas pozostawały w zakładce głównej, a nowe zakładki były puste. Okazało się, że wszystkie wiadomości reklamowe wysyłane przez WP, nie podlegają mechanizmowi segracji, stąd pojawiła się u nas informacja, że brakuje tu automatyzacji tych działań.
Przede wszystkim chciałabym podkreślić, że segregator zaimplementowany właśnie w pocztach WP i o2 działa automatycznie, nie wymaga więc konfiguracji po stronie użytkownika. Segregator systematyzuje wiadomości od nadawców masowych samoczynnie, bez udziału internauty, przyporządkowując je do zakładek – Główna, Społeczności, Zakupy grupowe, Oferty oraz Inne.
Użytkownik ma możliwość dodawania/ustalania własnych reguł – wystarczy, że „przeciągnie” mail do wybranej przez siebie zakładki. Może też w każdej chwili w ustawieniach swobodnie włączać i wyłączać zakładki. W przypadku kiedy Użytkownik zrezygnuje z danej zakładki wiadomości z niej trafiać będą do kategorii Główne.
ReklamaKwestia automatycznego filtrowania informacji, czyli najtrudniejsza cześć stworzenia segregatora, pozostaje tajemnicą przedsiębiorstwa. Nadmienię jedynie, że Poczta WP/o2 określa kategorie, do których trafiają wiadomości np. na podstawie analizy wyborów użytkowników.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu